دوشنبه 8 دی 1393  ساعت 12:16 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

کارگاه آموزشی تجارت الکترونیک و بازی های رایانه ای برگزارشد

 

 

کارگاه آموزشی تجارت الکترونیک و بازی های رایانه ای با حضور"بهنام دری"  کارشناس ارشد دانشگاه ملی گیلان، در دانشکده علمی کاربردی بازی های رایانه‌ای، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این کارگاه روز شنبه 6دی ماه در سالن همایش دانشکده علمی کاربردی بازی‌های رایانه‌ای  در جمع دانشجویان بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

کارگاه آموزشی تجارت الکترونیک و بازی های رایانه ای با حضور "بهنام دری"  که در دانشگاه ملی گیلان در زمینه طراحی بازی های رایانه‌ای مطالعات موردی برروی بازی سوپرماریو داشته و همچنین مقالات ارزشمندی در این زمینه ارایه کرده است،  بر گزار شد.

یادآور می شود دانشکده بازی‌های رایانه‌ای  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  سال 91 تاسیس شد و به عنوان نخستین دانشگاه بازی‌سازی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به شمار می رود.

 



چهارشنبه 3 دی 1393  ساعت 05:49 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

زمستان امسال با جشنواره بازی‌های مستقل گرم می‌شود

دبیر جشنواره بازی‌های مستقل از برگزاری این جشنواره سراسری در اواخر بهمن و اوایل اسفند سال جاری خبر داد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای "حسین حسینیان" با بیان اینکه این رویداد پنج روزه برای نخستین بار توسط مرکز رشد بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود. گفت: در این رویداد، برنامه‌های آموزشی مختلفی با رویکرد بازی‌سازی و ترویج روحیه کار مستقل برای بازی‌سازان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

همچنین در کنار این جشنواره رویدادهای مرتبط دیگری نظیر برگزاری مسابقات بازی‌سازی برنامه‌ریزی شده که در روزهای آینده و از طریق وب سایت این جشنواره اعلام می‌شود.



چهارشنبه 3 دی 1393  ساعت 05:48 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

نخستین جشنواره ملی بازی های رایانه ای رضوی در گلستان برگزار می شود

گرگان - ایرنا - نخستین جشنواره بازی های رایانه ای رضوی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ نبوی مرداد ماه سال آینده به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

 

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان روز چهارشنبه گفت: بازی سازان کشور تا اول مرداد 94 مهلت دارند آثار خود را برای شرکت در نخستین جشنواره بازی های رایانه ای رضوی و هفتمین جشنواره ملی پویانمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت یادآور شد: بازی های شرکت کننده در این جشنواره ملی می تواند شامل انواع بازی های مخصوص رایانه های خانگی (PC)، بازی های کنسولی، بازی های بر خط (online)، بازی های فلش و بازی های تلفن همراه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: آثار شرکت کننده در این جشنواره باید در موضوعات اکشن (حادثه ای)، ماجرایی، نقش آفرینی، استراتژی و مدیریتی، ماجرایی اکشن، سکوبازی، ورزشی و ساده طراحی شده باشند.

دبیر نخستین جشنواره بازی های رایانه ای رضوی و هفتمین جشنواره ملی پویانمایی (انیمیشن) خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از بازی های رایانه ای وارداتی است و تناسبی با فرهنگ اسلامی ندارد.

حجت الاسلام فضیلت افزود: از آن جا که کودکان و نوجوانان جامعه هدف بازی های رایانه ای به شمار می روند، با بررسی های انجام شده در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) مقرر شد نسبت به برگزاری بازی های رایانه ای رضوی اقدام شود.

وی یادآور شد: بازی های رایانه ای بخشی از جشنواره سراسری پویانمایی رضوی است که سال آینده به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور نبوی، علوی و رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار و امام رضا (ع) از مهمترین اهداف جشنواره بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان کشف و شکوفایی استعدادهای هنری و آشنا کردن نسل جوان جامعه با معارف نبوی، علوی و رضوی به کمک ابزار نوین بصری را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.



پنج شنبه 27 آذر 1393  ساعت 12:57 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

ثبت نام در کلاس‌های تخصصی پاسکال لوبان تمدید شد

 

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با توجه به  استقبال فراوان علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های تخصصی بازی‌سازی "پاسکال لوبان" استاد بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، مهلت ثبت نام در این کلاس‌ها را تا ششم دی ماه تمدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه کلاس‌های تخصصی (Master Class) در 3 بخش و هر بخش در قالب یک روز کامل به طول خواهد انجامید. افراد می‌توانند برای یک یا هر 3 ماژول اقدام به ثبت نام کنند. 
شرکت کنندگان در کلاس های  تخصصی بازی سازی پاسکال لوبان بایست به زبان انگلیسی مسلط باشند. همچنین پس از برگزاری دوره برای هر فرد گواهینامه صادر می‌شود. 

علاقه مندان می توانند پس از بررسی ماژول‌ها، با پرداخت مبلغ مذکور، تا قبل از ششم دی ماه اقدام به ثبت نام کنند. مبلغ مذکور باید به شماره حساب 1-10103585-810-873 یا به شماره شبا IR130560087381010103585001 بانک سامان شعبه کریمخان به نام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای واریز شود.
گفتنی است افراد با در دست داشتن فیش پرداختی می توانند به واحد تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کنند. و یا اسکن فیش خود، نام و نام خانوادگی و شماره تماس را  به نشانی( tolid@ircg.ir با درج عنوان ثبت نام در کارگاه) ارسال کنند. برای هر فرد کارت ورود صادر می‌شود. 

ماژول ( 1 )

 

 
Complete and detailed analysis of all the freemium monetization mechanisms
Design rules for three other key dimensions of F2P design (shop, onboarding, viralization)
Detailed analysis of a successful F2P game
How to control the player's progression in the game
The differences in design between F2P targeted at casual and hardcore gamers
This one-day module is very rich in terms of content and gives students all the basics they need to know in order to understand what it takes to design a successful F2P game.

زمان: سه شنبه  16 دی ماه، ساعت  9 صبح تا 6 عصر    
هزینه ثبت نام:  برای هر نفر مبلغ 100 هزار تومان
حداکثر ظرفیت افراد شرکت کننده 70 نفر است. لذا الویت با کسانی است که زودتر اقدام به ثبت نام کنند. 

ماژول (2): کارگاه های آموزشی

 

 
It is a workshop where students, alone or in small groups and under my guidance, develop their own high concept for a freemium game. This module is introduced by a short lecture describing a five-step method and a checklist to define the concept for a F2P game.

زمان چهارشنبه 17 دی ماه، ساعت  9 صبح تا 6 عصر    
مکان: انستیتو ملی بازی سازی
هزینه ثبت نام: برای هر فرد مبلغ 100 هزار تومان
از آنجایی که تنها 5 گروه حداکثر 5 نفره می‌توانند از این ماژول استفاده کنند، الویت با کسانی است که زودتر اقدام به ثبت نام کنند. 

ماژول (3): مشاوره با  استدیوهای بازی سازی

 

 
It is for existing studios. It is made up of 1,5/2 hours long private sessions during which I assess an existing game project and make suggestions for improvement. In order to deliver a complete and practical assessment, I use a design checklist and recommendations template I developed. Thus, attendees leave with a clear understanding of their project's weak spots and ways to improve them.

زمان: پنج شنبه 18 دی ماه، ساعت هماهنگ شده با هر یک از استدیو ها
مکان: استدیوهای بازی‌سازی
هزینه ثبت نام: هزینه بازدید از هر استدیو 200 هزار تومان  است.

افراد بایستی پس از مراجعه برای روز  17دی ماه  هماهنگ کردن ساعت در استدیوی خود اقدام کنند.

هر گونه تغییر در زمان و مکان کلاس ها متعاقبا اعلام می‌شود.

یاد آور می شود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای دی ماه سال‌جاری کارگاه‌های تخصصی گیم را  با حضور استاد بین المللی "پاسکال لوبان" به منظور آموزش نیروهای متخصص داخلی در حوزه طراحی بازی با پرداخت درون برنامه ای برگزار می کند.

بر این اساس از پاسکال لوبان (Pascal Luban ) به منظور برگزاری کلاس های تخصصی (Master Classs) در ایران دعوت شده است.



پنج شنبه 27 آذر 1393  ساعت 12:53 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

اردیبهشت مراحل ساخت یک بازی ایرانی تکمیل می‌‎شود

بازی شتاب در شهر 2 تابستان (94)روانه بازار می‌شود

 

مدیرعامل شرکت آروین تک با بیان اینکه مراحل ساخت بازی رایانه ای شتاب در شهر2 (سرعت شکنان) اردیبهشت ماه  94 تکمیل می شود. گفت: این بازی تابستان روانه بازارگیم می‌شود. 
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،"حسین احمدی" به  مراحل تولید بازی رایانه‌ای "شتاب در شهر2" اشاره کرد و گفت : این بازی  با نام (سرعت شکنان ) مراحل تولید را سپری می‌کند .
وی ادامه داد: مرحله ساخت بازی شتاب در شهر 2  اردیبهشت سال94 به اتمام می رسد و اوایل تابستان وارد بازار گیم می شود.
احمدی به تفاوت های بازی شتاب در شهر با سرعت شکنان پرداخت و افزود: در بازی شتاب در شهر2( سرعت شکنان)  المان پلیس به بازی اضافه شده و داستان بازی غنی و شخصیت پردازی شده است.
مدیر عامل شرکت آروین تک ادامه داد: بازی شتاب در شهر 2 بر خلاف شتاب در شهر ،داستان محور است و کاربر  از ابتدای بازی، یک داستان را پیگیری می‌کند. همچنین بازیکن می تواند هر مسیری را برای ادامه انتخا ب کند و ملزم به  ادامه سیرخطی داستان نیست اما در پشت صحنه بازی یک داستان و روایت ماجراجویانه  وجود دارد.
تولید کننده بازی رایانه ای شتاب در شهر به شخصیت‌های طراحی شده در بازی اشاره کرد و توضیح داد: امیر شخصیت اصلی داستان بوده و سعید دوست امیر است و سرهنگ نیز از دیگر کاراکتر های طراحی شده در این بازی است .
 احمدی  به تعقیب و گریز که در بازی وجود دارد اشاره کرد و افزود: در این بازی پلیس‌هایی وجود دارند که اگر بازیکن  سرعت بیش از حد مجاز داشته باشد با او برخورد می کنند.
وی به با بیان اینکه در شتاب در شهر 2 کاربر درقالب شخصیت داستان بازی را  ادامه می دهد، گفت: فضای طراحی شده در بازی،  شهر تهران است و حدود 35ماشین ایرانی و خارجی در بازی وجود دارد. 
تولید کننده بازی رایانه ای شتاب در شهر به ویژگی های بازی اشاره کرد و توضیح داد: این بازی با هیچ بازی خارجی قابل قیاس نیست به دلیل اینکه سبک بازی یونیک و منحصر به فردی  است.
مدیر عامل شرکت آروین تک افزود: در این بازی سعی شده از نظر گرافیک و گیم پلی و فناوری ساخت بازی را در حدی پیش ببریم که  بازی شایسته عرضه بین المللی باشد.
بازی رایانه ای شتاب در شهر 2(سرعت شکنان)  به نویسندگی علی صادقی و مدیر طرح حسین احمدی با سبک ورزشی و مسابقات، پیشتر از شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای مجوز تولید دریافت کرد.
بازی رایانه‌ای "سرعت‌شکنان" با حمایت بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای در حال ساخت است و از فضای باز داستان برخوردار است و بازیکن را با خود درگیر اتفاقات می کند.
"شتاب در شهر" از دیگر محصول تولیدی شرکت آروین تک بوده که پیشتر ساخته شد و در بازار گیم با اقبال مخاطبان روبه رو گردید.

 


دوشنبه 24 آذر 1393  ساعت 01:09 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

کریمی‌قدوسی:

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای امسال برگزار نمی‌شود

%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af

گروه فضای مجازی: قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزار نشدن نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۳ خبر داد.

حسن کریمی‌قدوسی، قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به دلایل برگزار نشدن چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: ما از ابتدای سال تا کنون 600 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده‌ایم که این رقم برابر با یک دهم اعتبارات سال گذشته است؛ بنابراین اگر همین فعالیت‌ها را به نتیجه برسانیم، هنر کرده‌ایم. متأسفانه اعتبارات به شدت انقباضی شده است که این امر از زمان تأسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا کنون بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌ جمهوری، اعتباری دریافت نکرده‌ایم، این درحالی است که در سال‌ گذشته تا کنون سه تا چهار میلیارد تومان در دست بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود. متأسفانه با این روند اعتبارات نمی‌توانیم برنامه‌ای برای نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم.

اجاره غرفه را نمی‌توانیم رایگان به بازی‌سازان دهیم

قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: وضعیت نابسامان بازی‌سازان یکی دیگر از دلایلی است که نتوانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم چراکه با این وضعیت نمی‌توانیم غرفه را به بازی‌سازان بفروشیم. ابتدا قرار بود که برگزاری نمایشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در صورت مذاکرات متوجه شدیم که بخش خصوصی قصد دارد بهای غرفه را از بازی‌ساز یا از بنیاد دریافت کند چراکه در سنوات گذاشته غرفه‌ها برای بازی‌سازان رایگان بود.

وی بیان کرد: تا زمانی که تخصیصی به بنیاد داده نشود، نمی‌توانیم برای برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌ای داشته باشیم. در دوره‌های پیش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعتبارات مناسبی در دست داشت تا جایی که توانست سه دوره از نمایشگاه را برگزار کند. هم‌اکنون امورات جاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به سختی می‌گذرد.

خبری از اعتبارات نیست

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: برنامه‌مان برای برگزاری چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برای اواخر پاییز بود که متأسفانه اواخر مهر تخصیصی نداشتیم تا بتوانیم این برنامه را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای باید هم نمایشگاه و هم فروشگاه باشد. متأسفانه سه دوره برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تفکیک‌ شده نبود.

قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: همچنان خبری از اعتبارات نیست و ما امورات را به سختی می‌گذرانیم و در برگزاری برنامه‌های‌مان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.

وی یادآور شد: در دو سه ماه اخیر با چند شرکت جلساتی برگزار کردیم اما آنها برای دریافت مبلغ اجاره غرفه‌ها بسیار مصمم بودند و بر این باورند که اگر اجاره غرفه‌ها رایگان باشد، بازگشت سرمایه نخواهیم داشت.

یک دوره برگزار نشدن بهتر از برگزاری نامناسب است

قائم‌مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: در سنوات گذشته همه چیز هزینه بود و درآمدی در بر نداشت، با وجود آنکه بسیاری از برندها حضور داشتند اما در کل 99 درصد نمایشگاه هزینه بود.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه باید با حمایت اعتبارات دولتی باشد؛ چراکه بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود و اگر وارد شود، قطعا عملکردی ضعیف خواهد داشت.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: برند نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران در سه سال خوب بوده است و اگر یک سال برگزار نکنیم، بهتر از آن است، که بد برگزار کنیم.

وی افزود: اعتبارات نمایشگاه دچار اشکال شده است و باید با بودجه دولتی باشد. از هم‌اکنون برای دوره بعد تلاش خواهیم کرد تا با کمک بخش خصوصی و دولتی این کار را انجام دهیم. به هرحال امسال احتمال 99 درصد تا پایان سال نمایشگاه را برگزار نخواهیم کرد. احتمال برگزاری در سال آینده بیشتر است.

 



جمعه 21 آذر 1393  ساعت 04:23 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

بازی رایانه‌ای «انقلاب عشق» در مسیر تولید

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%c2%ab%d8%a7%d9%86%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%b9%d8%b4%d9%82%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af

گروه فضای مجازی: بازی رایانه‌ای «انقلاب عشق» با موضوع انقلاب اسلامی ایران در مسیر تولید است.

مهدی جعفری، تهیه‌کننده بازی رایانه‌ای «انقلاب عشق»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به روند تولید این بازی اظهار کرد: این بازی رایانه‌ای با موضوع انقلاب اسلامی ایران از 15 خرداد 42 تا 22 بهمن 57 است که به بازگویی واقعه تاریخی انقلاب اسلامی در ایران می‌پردازد.

وی ادامه داد: این بازی قرار است در قالب یکی از بزرگترین پروژه‌های بازی در کشور ارائه شود.

تهیه‌کننده بازی رایانه‌ای «انقلاب عشق» تصریح کرد: این پروژه از آذرماه سال گذشته آغاز شده است اما از ابتدای امسال خروجی قابل رؤیت داشته است.

وی بیان کرد: چندان قصد نداشتیم که این بازی را رسانه‌ای کنیم اما به دلیل آنکه در آستانه 22 بهمن هستیم، به اطلاع‌رسانی بازی پرداختیم.

جعفری اظهار کرد: تا 22 بهمن، تصاویر، دموی بازی و حتی تیزر بازی آماده خواهد شد و از طریق سایت ایکنا منتشر خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تلاش‌مان این است تا این بازی رایانه‌ای را برای تعطیلات تابستان سال 94 در سبد کالای گیمرهای ایرانی قرار دهیم.

تهیه‌کننده بازی رایانه‌ای انقلاب عشق تصریح کرد: این بازی برای نسخه PC با  سبک open wodr تولید خواهد شد.

 



چهارشنبه 19 آذر 1393  ساعت 04:22 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

ثبت نام در کلاس‌های تخصصی پاسکال لوبان آغاز شد

 

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های تخصصی بازی‌سازی "پاسکال لوبان" استاد بین المللی بازی‌های رایانه‌ای ثبت‌نام می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه کلاس‌های تخصصی (Master Class) در 3 بخش و هر بخش در قالب یک روز کامل به طول خواهد انجامید. افراد می‌توانند برای یک یا هر 3  ماژول اقدام به ثبت نام کنند. 


شرکت کنندگان در کلاس های  تخصصی بازی سازی پاسکال لوبان بایست به زبان انگلیسی مسلط باشند همچنین پس از برگزاری دوره برای هر فرد گواهینامه صادر می‌شود. 

علاقه مندان می توانند پس از بررسی ماژول‌ها، با پرداخت مبلغ مذکور، تا قبل از 30 آذر ماه اقدام به ثبت نام کنند. مبلغ مذکور باید به شماره حساب 1-10103585-810-873 بانک سامان شعبه کریمخان به نام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای واریز شود.


گفتنی است افراد با در دست داشتن فیش پرداختی می توانند به واحد تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کنند. و یا اسکن فیش خود، نام و نام خانوادگی و شماره تماس را  به آدرس  tolid@ircg.ir  (با درج عنوان ثبت نام در کارگاه) ارسال کنند. برای هر فرد کارت ورود صادر می‌شود. 


ماژول (1)

 

 

 

 Complete and detailed analysis of all the freemium monetization mechanisms
 Design rules for three other key dimensions of F2P design (shop, onboarding, viralization)
 Detailed analysis of a successful F2P game
 How to control the player's progression in the game
 The differences in design between F2P targeted at casual and hardcore gamers
This one-day module is very rich in terms of content and gives students all the basics they need to know in order to understand what it takes to design a successful F2P game.

 

 

زمان: سه شنبه  16 دی ماه، ساعت  9 صبح تا 6 عصر    
مکان: سالن همایش پارک هنرمندان
هزینه ثبت نام:  برای هر نفر مبلغ 100 هزار تومان
حداکثر ظرفیت افراد شرکت کننده 70 نفر است. لذا الویت با کسانی است که زودتر اقدام به ثبت نام کنند. 

 

ماژول (2): کارگاه های آموزشی

 

 
It is a workshop where students, alone or in small groups and under my guidance, develop their own high concept for a freemium game. This module is introduced by a short lecture describing a five-step method and a checklist to define the concept for a F2P game.

 

 

زمان چهارشنبه 17 دی ماه، ساعت  9 صبح تا 6 عصر    
مکان: انستیتو ملی بازی سازی
هزینه ثبت نام: برای هر فرد مبلغ 100 هزار تومان
از آنجایی که تنها 5 گروه حداکثر 5 نفره می‌توانند از این ماژول استفاده کنند، الویت با کسانی است که زودتر اقدام به ثبت نام کنند. 

 

ماژول (3): مشاوره با  استدیوهای بازی سازی

 

It is for existing studios. It is made up of 1,5/2 hours long private sessions during which I assess an existing game project and make suggestions for improvement. In order to deliver a complete and practical assessment, I use a design checklist and recommendations template I developed. Thus, attendees leave with a clear understanding of their project's weak spots and ways to improve them.

 

زمان: پنج شنبه 18 دی ماه، ساعت هماهنگ شده با هر یک از استدیو ها
مکان: استدیوهای بازی‌سازی

هزینه ثبت نام: هزینه بازدید از هر استدیو 200 هزار تومان  است.

افراد بایستی پس از مراجعه برای روز  17دی ماه  هماهنگ کردن ساعت در استدیوی خود اقدام کنند. 

هر گونه تغییر در زمان و مکان کلاس ها متعاقبا {در سایت بنیاد دیگه} اعلام می‌شود.

یاد آور می شود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای دی ماه سال‌جاری کارگاه‌های تخصصی گیم را  با حضور استاد بین المللی "پاسکال لوبان" به منظور آموزش نیروهای متخصص داخلی در حوزه طراحی بازی با پرداخت درون برنامه ای برگزار می کند.

بر این اساس از پاسکال لوبان (Pascal Luban ) به منظور برگزاری کلاس های تخصصی (Master Classs) در ایران دعوت شده است.

منبع:سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای



دوشنبه 17 آذر 1393  ساعت 09:14 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

به نام خدا

سلام

مصاحبه با حمزه آزاد که یکی از حامیان بازی های ایرانی هستند ( و البته بازیسازان) :

1-لطفا خودت را به ... معرفی کن. چند سال سن داری و چطور با بازی آشنا شدی! ؟

* حمزه آزاد هستم 24 ساله و فعال حوزه گیم (ترجیح میدم عنوان خاصی رو بیان نکنم) البته مدیرعامل شرکت بازی سازان جوان!

من از وقتی یادمه یه کلوب ورزشی داشتیم که از آتاری بگیر تا پلی استیشن ادامه داشت روند پیشرفتش و از همونجا درگیر گیم شدم

 

2-چه موقعی با بازی سازی آشنا شدی؟و اولین فعالیت جدیت در این زمینه چی بود؟

از بچگی دوست داشتم خودم خالق یه اثر حالا توی رباتیک یا گیم باشم که شروعش با خریداری یه پک نرم افزاری شروع شد که اواخر دوران راهنمایی (حدود 10 سال پیش) با نرم افزار گیم میکر بود. همون زمان تا اوایل دبیرستان چند تا بازی مستقل کوچیک ساخته بودم و انفاقا واسه جشنواره گیم تهران هم فرستادم سه چهار تایی و سه تاش رو توی مجله چاپ کردن.

ولی اواسط دبیرستان کامپیوترم خراب شد و تا اول دانشگاه که لپ تاپ گرفتم فقط در حد یه کم مطالعه و ... سراغش میرفتم چون سیستمی نداشتم و شروع جدی و دوباره من از همون اوایل دانشگاه بود حدود 5 سال پیش!

 

3-بازی ایرانی و خارجی مورد علاقه‌ات چی هست؟

به کوهنورد علاقه خاصی داشتم هر چند هیچوقت تمومش نکردم شاید بخاطر این بود که با گیم میکر ساخته شد! البته گرافیک بازیش واقعا فوق العاده بود و اینکه چنین چیز متفاوتی ساخته شده بود هم هنوز برام جذابیت داره! بازی پروانه هم که واقعا عالیه!

بازی های ایرانی دیگه هم هستن ولی این دو تا بیشتر چسبید. بازی های مستقل خوب هم زیادن ایرانی!

توی خارجی ها مسلما اولین بازی فوتبال هست البته من بیشتر PES بازی میکنم، بعدش میتونم Shank رو بگم که عالی بود. World of Goo و ... هم که جای خود دارن

 

4-یکم از گروهی که بیشتر با آن‌ها هستی بگو.

نمیدونم منظورتون دقیقا از گروه کدومه چون تقریبا برای هر کاری با افراد مختلفی در ارتباطم ولی معمولا دوستان نزدیک دانشگاهیم تشکیل میدن که اکثرشون الان توی شرکتم در حال فعالیت هستن

 

5-جشنواره های مختلفی در ایران برگزار کردید. مثل دانشجویان بازی ساز. میتونی تعدادی از اونها رو نام ببری؟

اینجوری هم دیگه نگید تعدای از اونا فکر میکنن چند رقمیه 

جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز

مسابقات جهانی بازی سازی 24 ساعته

جشنواره بازیسازان مستقل ایران

 

6-خب،چطور ساز و کار اولین جشنواره را آماده کردین؟

اولین جشنواره استارتش از سال 90 آغاز شد که اون زمان با همفکری رییس بخش آموزش بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آقای فرخنده کیش عزیز طرحش رو مطرح کردیم که البته دیگه اونجا حضور ندارن.

همیشه اولین حرکت ها کار سختیه! ماهم تا قبلش تجربه کارای درون دانشگاهی و استانی داشتیم و یه جشنواره ملی با سن کم ما و نداشتن علم به این کار توسط مسئولین دانشگاهی واقعا کار سختی بود و یادمه تقریبا همه کارها رو خودمون پیگیری میکردیم حتی جلسات تهران و جذب اسپانسر! با چند تا تمدید بالاخره خرداد 91 اختتامیه دوره نخست جشنواره برگزار شد

 

7-و در مورد آخرین جشنواره بازی سازان مستقل(در دانشگاه مازندران) ؟

البته جشنواره بازیسازان مستقل ایران ربطی به دانشگاه مازندران نداشت و اون رو کاملا مستقل برگزار کردیم

جشنواره دانشجوی بازی ساز رو از طرف دانشگاه مازندران دو دوره برگزار کردیم که مهر 92 اختتامیه دوره دوم بود

اما اختتامیه دوره نخست جشنواره بازیسازان مستقل ایران مهرماه 93 در تهران برگزار شد که تجربه فوق العاده ای در کنار بهترین های مستقل ایران بود که در رویدادی کاملا مستقل در کنار هم جمع شده بودن و فراخوان دوره دوم اون هم از بهمن ماه امساب آغار میشه.

 

8-چطور با مسئولین ارتباط برقرار می کنید؟ نظرشون در مورد بازی و بازیسازی چیه؟

خب ما با مسئولینی که در حوزه گیم هستن ارتباط برقرار میکنیم، اولش با نامه بعد پیگیری و بعد جلسات حضوری و ...

نظر همه مثبت هست اما هر کدوم با توجه به سیاست های نهاد خودشون و اختیاراتی که دارن یه سری کارا انجام میدن و یه سری کارا هم که میتونن انجام نمیدن  بعضی از کاراشون سلیقه ای هست و نمیشه این رو انکار کرد. مهمترین بحث هم در رابطه با مسئولین، اعتماد اونها به شما و کاری هست که دارین انجام میدین، اگه اوکی باشن تا آخرش باهاتون هستن

9-چقدر با بازیساز های مختلف مثل گروه سازنده ارتش های فرازمینی،شبگرد،تراتئون،پروانه و جنون سیاه تعامل و ارتباط داری؟

تقریبا با همه بازیسازا با توجه به کارای مختلفی که توی حوزه های مختلف گیم میکنیم آشنا هستم شاید بشه گفت بیشترین تعامل رو بین همشون دارم، بازی های فوق هم که همه از دوستان خوب ما هستن بجز تراتئون که در ارتباط کمتری دارم.

 

10-تا الآن در جشنواره هایی که برگزار کردی ، شده فکر کنی یک بازی به حق خودش نرسیده ؟ (بخاطر رقابت بین مستقل ها و غیر مستقل ها یا شبیه به این)

البته نظر اصلی رو داورها میدن توی این رویدادها و منم تلاش کردم اگر بازیی نادیده گرفته شد یا به هر دلیلی به حقش نرسید به داوران گوشزد کنم و نذارم این اتفاق بیفته، فقط توی دوره اول مسابقات جهانی چون داورا از چند تا کشور بودن و حضوری نبود واقعا راضی نبودم بخصوص چند تا از داورای ایرانی، چون رویدادهای قبلی (دوره او و دوم جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز و دوره اول مسابقات جهانی که دبیرشون بودم یکی از داورا تقریبا همیشه بهم تحمیل میشد برای اینکه کارای حمایت از یه نهاد راحتتر انجام بشه) اما توی دو رویداد اخیر (جشنواره بازیسازان مستقل ایران و دوره دوم مسابقات جهانی) توی انتخاب داوران کاملا مستقل عمل کردم و به کسی اجازه دخالت ندادم ولی درباره گذشته واقعا نمیشد اون اتاق بیفته چون زیر پرچم دانشگاه مازندران انجام میشدن

 

11- چیزی بوده که میخواستی در جشنواره باشه ، اما نشد که بشه؟

...



ادامه مطلب
 

 
عناوین آخرین مطالب