پنج شنبه 11 تیر 1394  ساعت 06:07 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

گیمی :

سلام...

میخواستم درمورد بازی تهمورس بپرسم که بلاخره به کجاها رسید و اطلاعاتی درموردش هست؟

 

گروه رسانه خورشید یخ زده :

سلام.

ساخت بازی بخاطر سنگین بودن کند تر از انتظار تیم پیش میره . حدود 30 درصد بازی پیش رفته. حدود یکسال و نیم  دیگه کار داره .

ولی از سمت دیگه گرافیک فوق العاده ای پیدا کرده . کانسپت ها حرفه ای تر شدند.بزودی تریلر گیم پلی و شاید قابل بازی از تهمورس رو بیرون میدیم.


 

البته الان بازی عقابهای البرز رو تمام کردیم که تریلر بازی رو براتون گذاشتم

اینجا

 
این بازی هم ساختش تمام شده قبل از تهمورس استارت خورده بود.
الان هم در حال مذاکره برای فروش هستیم.
 
سبک بازی شبیه سازی جت های جنگنده هست . تمام جنگنده هایی که در جنگ ایران و عراق بودند رو قرار دادیم.



چهارشنبه 10 تیر 1394  ساعت 03:20 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

امکان ارایه مشاوره به خانواده‌ها در زمینه بازی‌های رایانه‌ای

شناسهٔ خبر: 2848081 -

مدیر نظام رده بندی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وب سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، بخش مشاوره خانواده در زمینه بازی‌های رایانه‌ای آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رضا احمدی با یادآوری اینکه سازمان اسرا (ESRA) زیر نظر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند، افزود: این سازمان مسئولیت پاسخگویی و مشاوره به خانواده‌ها را در زمینه بازی‌های رایانه‌ای بر عهده گرفته است.

وی به اهداف سازمان اسرا در زمینه راه‌اندازی بخش مشاوره در وب‌سایت موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود مشاوره در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و نیاز جامعه و به خصوص خانواده‌ها، سازمان اسرا  وظیفه خود دانست تا در زمینه بازی‌های رایانه‌ای به خانواده‌ها کمک کند.

احمدی افزود: سازمان اسرا می‌تواند در زمینه‌های «محتوای بازی‌ها (محتوای آسیب‌رسان)»، «معرفی بازی‌های مناسب برای (گروه‌های سنی مختلف)»، «توصیه به والدین (در ارتباط با نحوه بازی کردن فرزندان و مدت زمان و...)» و «نحوه رده بندی بازی ها» مشاوره ارایه دهد.

مدیر نظام رده بندی بازی‌های رایانه‌ای همچنین «معرفی بازی‌های ایرانی»، «معرفی بازی‌های مناسب دختران»، «بازی‌های آنلاین ایرانی و خارجی مناسب»، «معرفی کنسول‌های حرکتی و مزایای آن‌ها» و «تاثیرات مثبت و منفی بازی‌ها» را از دیگر محوهای مشاوره ارایه برای خانواده‌ها نام برد.  

افرادی که در این زمینه‌ها نیاز به مشاوره دارند، هم‌اکنون می‌توانند به بخش مشاوره سایت تبیان مراجعه کرده و سوال خود را مطرح کنند.

 

سایت مشاوره تبیان:

http://moshavere.tebyan.net

روی یک گزینه کلیک کنید (مذهبی یا روانشناسی یا ...) . بعدش بخش های مختلف میاد که روی بازی های رایانه ای کلیک کنید و سوالتون رو بپرسید. اطلاعات ایمیل را بنویسید تا پاسخ را د رایمیل دریافت کنید. و شماره کدی که در آخر به شما می دهد را یادداشت کنید تا شد به سایت مشاوره باز برگردید و پاسختان را ببینید.راستی قبلناحداکثر  تا 72 باید صبر می کردید تا پاسخ بیاد. الآن را نمیدونم و البته بخش بازی های رایانه ای هم جدید است و ممکنه اصلا خیلی زود پاسخ بدن.



سه شنبه 9 تیر 1394  ساعت 05:19 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

سلام

بازی ایرانی شوفر 10 تیرماه در خارج بشکل دیجیتالی منتشر میشه . میدانیم که این بازی تا چند وقت پیش حتی ناشر داخلی هم پیدا نکرده است و متاسفانه این بازی را در داخل نمیبینیم.اما

جشن رونمایی  در شهر سنندج و در پردیس سینمایی بهمن سالن 2 ساعت 17 روز چهارشنابه 10 تیرماه جشن رونمایی را برگزار می کند.



شنبه 6 تیر 1394  ساعت 01:51 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 2 )

به نام خدا

دیگه هوا گرم شده ، بیاید ببینیم برای تابستان چه بازی های ایرانی ای رو تجربه کنیم که جذابیت بیشتری هم داشته باشند؟

ما در تارنمای گیمی نمیخوایم بازی هایی رو به شما معرفی کنیم که کیفیت خوبی ندارن ، سود مالی هم که به ما نمیرسد ، پس سعی می کنیم بهترین ها رو معرفی کنیم:

بخش یک -  چه بازی هایی رو تابستان امتحان کنم؟

الف- ارتش های فرازمینی

بله! بلاخره این بازی منتشر می شود.احتمالا اواخر تیر یا اوایل مردادماه 94؛ خوبیش کیفیتشه و بدیش اینه که حالت آنلاینش همون اوایل فعال نیست و بسته به استقبال مخاطبین ، احتمالا بعدا فعال میشود (با عرضه یک پچ) که حالا بیایم و استقبال نشد یا شد و پچ نشد که عرضه بشه ، چه اطمینانی وجود دارد؟

این سوالیه که هست و ما هم جوابش رو نمی دونیم.

ولی بهرحال ارتش های فرازمینی از بهترین بازی های ایرانی است که ما دیدیم .

سبکش تیراندازی اول شخص است و محیط بازی هم فضای تخیلی دارد.از داستان و میانپرده های وسط بازی ش خیلی انتظاری نداریم ، اما مبارزاتش جذابند.

گویا بازی حالت لن (شبکه) داره و حالت آنلاینش ( همانطور که گفتیم: ) احتمالا بعدا با یک پچ فعال میشه

در بعضی موارد صداگذاری بازی بنظر خیلی خوب صورت نگرفته (منظور بخش دوبله است) ولی کلیت بازی اعم از محیط ، گرافیک ، شخصیت ها ، هوش مصنوعی نیروهای خودی و دشمن ، انتظارات نسبت به سایر بازی های ایرانی بسیار بسیار بالاست.

نتیجه گیری:

این بازی در 26 خرداد 94 ، رونمایی رسمی شد. 150 میلیون تومان بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، برای تبلیغش آستین بالا زده است. کیفیتش خیلی پسندیده شده است و انتظار میره (احتمالا) بعد از انتشار بازی ، پچ حالاتت آنلاینش هم منتشر بشود تا بستر بازی کردن آنلاین در کنار دوستان و دیگران فراهم بشه ، پس باید منتظر این بازی خوب بود.

 

ب- مدار ده درجه ، مبارزه در خلیج عدن

 

اگر شما هم بازی مبارزه در خلیج عدن مدار ده درجه را تهیه کرده باشید ، احتمالا دلتان میخواد بازی را آنلاین بازی کنید.

مدار ده درجه که نسخه بعدی بازی مبارزه در خلیج عدن بوده و دهه فجر 92 عرضه شد ، احالت چند نفره اش برای قابلیت شبکه فعال بود.اما پچ آنلاین بازی نیامد و عملا نشد براحتی بازی را چند نفره به شکل آنلاین تجربه کنیم.

اگر دلتان میخواد بازی را آنلاین بازی کنید:

خب چند نکته:

1-هر کسی نمیتواند یک هاست بسازد تا دیگران به او متصال بشوند.احتمالا باید پورت روی مودم را به 25002 فروارد کنید.البته مطمئن نیستیم

2-بازی در حالت آنلاین دارای باگ هایی است. مثلا چاقو زدن ، افتادن در اعماق زمین ... در همه این حالات باید حلم بورزید

3-در تعداد هم مشکلی وجود دارد ، مثلا حداکثر شاید 2 نفر یا 3 نفر آنلاین جواب بدهد ، بعدش دیگه یا هم دیگر را نمیبینند یا کاراکتر ها بدرستی حرکت نمی کنند و خلاصه باگ اندر باگ میشود.

- اگر میخواید میتونید در مسابقه بدون جایزه گیمی شرکت کنید:

بازی ها به شکل دو به دو ، در نقشه انبار انجام میشه . مدت مسابقه 10 دقیقه است و برنده 3 امتیاز دریافت می کنه.مساوی هم برای هر طرف  1 امتیاز داره که اگر کار به جدول و گروه بندی کشید ، امتیازات اثر خودش رو نشان میده.

قوانین بازی منجمله عدم استفاده از چاقو ، بعد از قرعه کشی مسابقه اعلام میشه.

خب در بخش نظرات همین خبر میتونید علاقه مندیتون به شرکت در مسابقه را اعلام کنید.

 

ج- تراتئون

تراتئون ، یک بازی ایرانی در سبک سوم شخص اکشن نقش آفرینی است که هنوز رونمایی رسمی نشده اما قرار است تابستان امسال (94) رونمایی بشود. بازی جذابیت های شاید منحصر بفرد خودش را دارد.(نسبت به بازی های ایرانی)

بخش داستان بازی که از موجودات تخیلی گرفته تا افسانه های ایرانی آنقدر حساب شده کار شده که  بنظر ما از بهترین و جذابترین بخش های بازی میتواند باشد. شما را به درون یک قصر زیبا میبرد ، سر از شهر سوخته در میاورید و در صحرایی زیبا چشمتان شتر خواهد چید!

گیم پلی بازی اما هم نقطه قوت آن است و هم نقطه ضعف بازی .

از این بابت خوب است که ما با یک بازی در سبک نقش آفرینی مواجهیم و شما می توانید در یک بازی ایرانی  در کنار مراحل اصلی ، مراحل فرعی را انجام بدید. در بازار آیتم بخرید ، با قابلیت هایتان دشمن را نابود کنید ، در محیط بچرخید و ... که شاید البته محدودیت هایی داشته باشد اما بهرحال چیز نسبتا تازه ای در بین بازی های ایرانی است.

 

حالا تصور کنید این بازی را چند سال پیش ساختند . شاید در این مدت ها هم بازی را پرداخته باشند ، بهرحال آنچه ما شنیده ایم این است که سیستم مبارزات بازی یخورده میلنگد و در طولانی مدت کمی بازیکن را خسته می کند. اما بهرحال محیط های بازی که جذابند و فکر می کنیم ، همچنین داستان و کاراکترهای مختلف مثل موجودات تخیلی در آن ، این نقیصه را پوشش می دهد.

 

 

 

 

پایان

ارتش های فرازمینی اواخر تابستان منتشر شد و تراتئو در تابستان منتشر نشد.

 



چهارشنبه 3 تیر 1394  ساعت 08:01 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

سلام

همینجا جای آقای احمد سعیدی را خالی می کنم

ایشان در جاهای مختلف و سابقا در وبلاگ بازی های ایرانی خبرها و مطالب خیلی خوبی از بازی های ایرانی می گذاشتند که براشون هرجا که هستند آرزوی موفقیت  می کنیم.



یک شنبه 31 خرداد 1394  ساعت 04:40 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

نسخه طلایی بازی شتاب در شهر منتشر شد


[۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳]

بازی شتاب در شهر که یک بازی ماشین سواری ایرانی نقشه باز (Open-World Racing) است که پیش‌تر عرضه شده بود. حالا تیم سازنده این بازی نسخه طلایی این بازی را با امکانات بیش‌تر عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، داستان این بازی درباره فردی به نام نیما است که به عنوان یک راننده حرفه‌ای به شرکت در مسابقات واقع در یکی از شهرهای ایران دعوت می‌شود. هدف این است که نیما تبدیل به بهترین راننده شهر شود.

از نکات قابل توجه این بازی، نقشه باز بودن آن است که به مخاطب اجازه می‌دهد بازی را آن‌طور که علاقه دارد به اتمام برساند و می‌تواند برای رسیدن به این هدف از مسیرهای مختلفی استفاده کند. از دیگر ویژگی‌های این بازی می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی یا اصلاحا اسپورت کردن ماشین‌ها اشاره کرد که اجازه تعویض لاستیک و رنگ خودرو را به مخاطب می‌دهد.
در این بازی تقریبا برای هر چیزی رفتار، فیزیک و هوش مصنوعی تعریف شده است. به عنوان مثال زدن یک ضربه آهسته به درخت فقط باعث ریختن کمی برگ و بلند شدن گرد و خاک از ریشه و جایگاه درخت می‌شود ولی زدن ضربه سنگین و محکم (مثلا با سرعت بالاتر از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت) باعث کنده شدن و قطع تنه درخت می‌شود.

لازم به ذکر است که این بازی توسط استودیو ایرانی آروین تک و با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه طلایی بازی را هم‌اکنون تهیه کنند.



پنج شنبه 28 خرداد 1394  ساعت 12:00 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

ارتش‌های فرازمینی در تیرماه منتشر می‌شود

بازی پرافتخار ایرانی رونمایی شد

جشن رونمایی از بازی ایرانی «ارتش‌های فرازمینی» با استقبال فعالان و علاقه‌مندان هنر-صنعت بازی‌سازی و با حضور چهره‌های هنری، شامگاه سه‌شنبه 26 خرداد 94 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و بازار بازی‌های رایانه‌ای کشور شاهد انتشار این بازی در تیر ماه خواهد بود.

بازی رایانه‌ای ارتش‌های فرازمینی یکی از بازی‌های فاخر ایرانی است که تاکنون افتخارات بسیاری را کسب کرده است. از جمله افتخارهای این بازی می‌توان به غزال زرین بهترین بازی اکشن در چهارمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، بهترین بازی مستقل جهان در سال 2013 از نگاه کاربران سایت معتبر Indiedb و حضور در نمایشگاه E3 2013 آمریکا اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «آریا اسرافیلیان» مدیر استودیو و طراح این بازی در این مراسم که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد گفت: از مرداد 90 پیش‌تولید بازی ارتش‌های فرازمینی آغاز شد و کار با 10 اصلی نفر آغاز شده و در نهایت پروسه‌ ساخت بازی تا مرداد 93 به‌طول انجامید. در اواسط پروژه پس از دیدن بازخوردهای مثبت مخاطبان تصمیم گرفته شد که بخش شبکه و آنلاین بازی هم راه‌اندازی شود.

اسرافیلیان در مورد تاریخ عرضه بازی گفت: تمامی هماهنگی‌ها برای تولید و انتشار بازی انجام شده و اکنون در پروسه چاپ و بسته‌بندی قرار دارد و می‌توانم بگویم که در تیرماه می‌توانیم شاهد عرضه این بازی به بازار باشیم.

در ادامه این مراسم، کریمی‌قدوسی با رونمایی از بسته حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی ارتش‌های فرازمینی اولین بازی ایرانی است که از حمایت 150 میلیون تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت تبلیغات برخوردار خواهد بود. همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از استودیو راسپینا برای معرفی و نمایش بازی در گیمزکام 2015 حمایت خواهد کرد.

قائم مقام بنیاد ملی بازی رایانه‌ای با تاکید بر نقش تمامی نهادهای تاثیرگذار در این عرصه گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیاری در سایر نهادهای مختلف کشور وجود دارد و برای موفقیت صنعت داخلی بایستی حداقل پنج سال با قدرت از بازی‌های ایرانی حمایت شود. در حالی که کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری هنگفتی روی این هنر-صنعت-رسانه کرده‌اند، عدم عزم جدی نهادهای مرتبط در این حوزه برای حل مشکلات بازی‌های دیجیتال در کشور، باعث ایجاد بحران در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر مرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: صنعت بازی در دنیا به سمتی پیش رفته که متوسط سن بازی‌کننده‌ها به 51 سال رسیده است و این نشان می‌دهد که صنعت بازی به یک محور توسعه برای کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهد شد.

در ادامه این جشن، مراسم نمادینی برای رونمایی از بازی ارتش‌های فرازمینی با حضور حسن کریمی‌قدوسی، مهدی افراسیابی و مرتضی موسویان به اجرا درآمد و قاب نمادین بازی توسط باز شده و از دیسک ارتش‌های فرازمینی که به امضای دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده بود، رونمایی شد.

 



چهارشنبه 27 خرداد 1394  ساعت 12:31 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

آیین رونمایی از بازی «ارتش‌های فرازمینی» برگزار شد؛

کریمی‌قدوسی: رشد بازی‌های رایانه‌ای نیازمند عزم جدی همه نهادها است

آیین رونمایی از بازی ایرانی «ارتش‌های فرازمینی» با استقبال فعالان و علاقه‌مندان هنر-صنعت بازی‌سازی کشور و با حضور قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در فرهنگ‎‌سرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قائم مقام بنیاد ملی بازی رایانه‌ای پس از خیر مقدم به علاقه‌مندان هنر-صنعت-رسانه بازی‌های رایانه‌ای گفت: خوشحال‌ام که پیش از شروع فصل تابستان جشن رونمایی از یکی از بهترین بازی‌های ایرانی برگزار می‌شود. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیاری در سایر نهادهای مختلف کشور وجود دارد.

کریمی‌قدوسی خطاب به تمامی نهادهای تاثیرگذار در این عرصه گفت: لطفا این بازی را جدی بگیرید، لطفا نقش اقتصادی بازی‌های دیجیتال را جدی بگیرید، لطفا بازار 20 میلیون بازی‌کننده ایرانی را جدی بگیرید. لطفا فروش 10 هزار میلیاردی بازی‌های دیجیتال در کشور را جدی بگیرید. به سهم کم‌تر از 1 درصد بازی‌های ایرانی و سهم 10 درصدی بازی‌های مجاز دقت کنید که لطمه‌ای جبران ناپذیر خواهد زد. لطفا بازی‌سازان این کشور که از نخبه‌های فنی و هنری دانشگاه‌های ما هستند را جدی بگیرید.  

وی ادامه داد: برای موفقیت صنعت داخلی بایستی حداقل پنج سال با قدرت از بازی‌های داخلی حمایت کنیم. در حالی که کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری هنگفتی روی این هنر-صنعت-رسانه کرده‌اند، عدم عزم جدی نهادهای مرتبط در این حوزه برای حل مشکلات بازی‌های دیجیتال در کشور، باعث ایجاد بحران در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به پتانسیل‌های بازی ارتش‌های فرازمینی اشاره کرد و درباره بسته حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای این بازی گفت: بازی ارتش‌های فرازمینی به عنوان اولین بازی ایرانی از بسته حمایتی جهت تبلیغات این بازی به ارزش 150 میلیون تومان برخوردار خواهد بود. هم‌چنین از تیم تولیدکننده برای نمایش بازی به ناشران خارجی در نمایشگاه گیمزکام آلمان حمایت خواهد شد.

در ادامه این مراسم که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، دکتر مرتضی موسویان ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: صنعت بازی در دنیا به سمتی پیش رفته که متوسط سن بازی‌کننده‌ها به 51 سال رسیده است و این نشان می‌دهد که صنعت بازی به یک محور توسعه برای کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهد شد.

لازم به یادآوری است که جشن رونمایی از بازی ارتش‌های فرازمینی که در تیرماه سال جاری در سراسر کشور منتشر خواهد شد، روز سه‌شنبه در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.


 



چهارشنبه 27 خرداد 1394  ساعت 06:25 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 2 )

25 امین خبرنامه گیمی با درج اطلاعاتی از مراسم رونمایی ارتش های فرازمینی ارسال شد. این بازی ایرانی که با کیفیت مطلوبی ساخته شده و مدت ها بود در خان انتشار درجا میزد ، بلاخره قرار است در تیرماه 94 عرضه بشود:

 

به نام خدا

سلام

خبرنامه 25 گیمی فاقد تصویر است؛

 

بلاخره دیروز 26 خردادماه 94 ، سه شنبه ، ا بازی ایرانی ارتش های فرازمینی رونمایی شد.

به بعضی از نکات این رونمایی توجهتان را جلب می کنیم:

1-از شهرام شکوهی برای خوانندگی در این رونمایی دعوت شده بود

2-بازی ارتش های فرازمینی در تیرماه 94 منتشر می شود

3-تنها 10 نفر اصلی در ساخت بازی بودند + 15 نفر دوبلور! که برای این بازی بنظر قابل قبول از نظر کیفیت ایرانی تعداد خیلی کمی است

4-بنیاد ملی بازی های رایانه ای بسته تبلیغاتی 150 میلیونی برای بازی در نظر گرفته است .

5-بازی حالت آنلاین دارد ولی در آغاز سرورهای آنلاین بازی فعال نیست و اگر از بازی استقبال مخاطبین بشود ، یک پچ (فایل رایگان نصبی) عرضه می کنند که با نصبش می توان  آنلاین بازی کرد .

 

برای بازیهای ایرانی آرزوی موفقیت می کنیم



سه شنبه 26 خرداد 1394  ساعت 02:58 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )
 
دبیر سومین همایش آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای:
فراخوان جشنواره بازی‌نگار در اوایل تیرماه آغاز می‌شود

دبیر سومین همایش آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای از آغاز فراخوان جشنواره بازی‌نگار در اوایل تیرماه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: فراخوان جشنواره بازی‌نگار در اوایل تیرماه آغاز می‌شود
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا صمدی‌موفق دوشنبه شب در سومین همایش آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری این همایش بانک مهر اقتصاد، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، سازمان بسیج رسانه استان قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه خواجه نصیرالدین طوسی و موسسه فرهنگی نجات همکاری مناسبی داشته‌اند.

وی بررسی اهداف بازی‌های کامپیوتری را یکی از اهداف این همایش برشمرد و اظهار کرد: فراخوان جشنواره بازی‌نگار در اوایل تیر آغاز شده و سایت‌ آموزش آنلاین آکادمی طوسی با حضور جمعی از کارشناسان عرصه جنگ نرم در این همایش رونمایی می‌شود.

دبیر سومین همایش آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه بصیرت یکی از لازمه‌های انسان برای انجام رسالت‌های او است، تصریح کرد: گسترش بصیرت در جامعه اسلامی باید سرلوحه کار مردم قرار گیرد، چراکه ترویج با تکیه بر این عنصر هجمه‌های مختلف دشمن خنثی می‌شود.

وی ایمان را منشأ اصلی بصیرت خواند و ادامه داد: سربازان عرصه جنگ نرم باید نسبت به فناوری‌ها و دستاوردهای نوین جهان آگاهی مناسبی داشته و از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

صمدی با تاکید بر اینکه دشمن با اهداف خاصی هزینه‌های بسیاری را در صنعت بازی‌سازی هزینه می‌کند، عنوان کرد: جوانان جامعه اسلامی باید نسبت به آسیب‌های این بازهای آگاه شوند و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای مقابله با این تهاجم فرهنگی گام بردارند.



 

 
عناوین آخرین مطالب