سه شنبه 26 خرداد 1394  ساعت 02:56 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )
مدیرعامل موسسه خواجه نصرالدین طوسی خبر داد
بودجه 4 میلیاردی وزارت ارشاد برای ساخت بازی ایرانی

مدیرعامل موسسه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: برای ساخت بازی‌های ایرانی 4 میلیارد تومان به وزارت ارشاد اختصاص داده شده در صورتی که هزینه یکی از بازی‌های کامپیوتری استکبار 900 میلیارد تومان است.

خبرگزاری فارس: بودجه 4 میلیاردی وزارت ارشاد برای ساخت بازی ایرانی
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مصطفی ضابط دوشنبه شب در سومین همایش آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای استکباری با استفاده از بازهای کامپیوتری جنگ‌های خود را در کشورهای مختلف توجیه می‌کنند، ابراز کرد: شخصیت‌پردازی در بازی‌های رایانه‌ای با توجه به اشخاص حقیقی انجام می‌شود و افراد نسبت به شخصیت‌های حقیقی که دشمن‌های اصلی بازی هستند تنفر شدیدی پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: آمریکا قبل از برخوردهای نظامی در سوریه بازی کامپیوتری حمله به سوریه را طراحی کرد تا این اقدام ناشایست را به شیوه خاصی برای جوانان و نوجوانان کشورهای مختلف جذاب جلوه دهد.

مدیرعامل موسسه خواجه نصیرالدین طوسی با اعلام این خبر که میانگین سنی افرادی که از بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند 35 سال است، مطرح کرد: باورهای اعتقادی مسلمانان در بازی‌های مختلف کشورهای استکباری مطرح شده و در همان بازی‌ها توسط افراد بازی کننده این باورها از بین برده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرطی شدن بازی‌کنندگان یکی از آسیب‌های بازی‌های کامپیوتری است، مطرح کرد: صحنه‌های بازی‌های کامپیوتری با توجه به توانایی فرد مخاطب به نمایش گذاشته می‌شود و این موضوع شرطی شدن را برای بازیگران به دنبال خواهد داشت.

ضابط ترویج خشونت را یکی دیگر از آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: در بازی‌های کامپیوتری وحشتناک‌ترین نوع کشتار انسان توسط مخاطبین مختلف انجام می‌شود اما افراد نسبت به این کشتارها توجه خاصی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد شخصیت انسان تا قبل از 9 سالگی او شکل می‌گیرد، یادآور شد: آزادی انسان در بازی‌ها به شیوه‌ای است که فرد را به سمت حرکت‌های غیرمعقول سوق می‌دهد و این حرکت‌ها می‌تواند ناهنجاری‌های بسیاری برای جامعه به دنبال داشته باشد.

ضابط با بیان اینکه صنعت بازی کامپیوتری رشد قابل توجهی داشته است، ابراز کرد: در آینده از غفلتی که در زمینه ورود به این صنعت انجام شده پشیمان خواهیم بود.

وی گفت: در برخی از کشورها تیم‌های مختلف هزینه‌های گسترده‌ای برای تولید بازی‌ها رایانه‌ای و فیلم‌های سینمایی مختلف انجام می‌دهند، چراکه به خوبی نسبت به تاثیرات این صنعت در عرصه‌های مختلف آگاهی دارند؛ اکنون برای ساخت بازی‌های ایرانی 4 میلیارد تومان به وزارت ارشاد اختصاص داده شده در صورتی که هزینه یکی از بازی‌های کامپیوتری استکبار 900 میلیارد تومان است.

این کارشناس فرهنگی از جایگاه دوم صنعت بازی‌های کامپیوتری در آمریکا یاد کرد و افزود: این صنعت سومین صنعت‌پول‌ساز دنیاست که توانسته توجه کشورهای خاصی را به خود جلب کند.

وی با تاکید بر اینکه نرم‌افزارهای کامپیوتری ارزش‌های مادی خاصی دارند، ابراز کرد: شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک کارمند توسط شرکت فیسبوک با قیمت یک میلیارد دلار و شرکت واتس‌آپ با 11 کارمند به لطف ایرانی‌ها 19 میلیارد دلار خریداری شده است.

ضابط از عضویت 400 میلیون کاربر در شبکه اجتماعی واتس‌آپ یاد کرد و گفت:‌ اکنون ارزش اینستاگرام 35 میلیارد دلار است، چراکه با افزایش اعضای این شبکه اجتماعی درآمدها و ارزش مالی این شرکت افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کشورهای استکباری با توانایی‌های مختلف ایران اسلامی را تهدید می‌کنند، اظهار کرد: طلاب باید به عرصه جنگ نرم ورود پیدا کرده و افرادی که در این عرصه حضور دارند باید فعالیت‌های خود را گسترده‌تر و به صورت متمرکز انجام دهند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی خواجه نصیر‌الدین طوسی با اشاره به اینکه کشورهای استکباری با استفاده از رسانه‌های خود اهداف مختلفی را پیش گرفته‌اند، تصریح کرد: اینکه جامعه اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف به عرصه جنگ نرم ورود پیدا کرده قابل تقدیر است اما این اقدامات باید گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با استفاده از ظرفیت‌های محدود شخصی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای اقدام کرده‌اند گفت: امیدواریم با توجه به حساسیت صنعت بازی‌سازی مسئولان نظام اسلامی توجه بیشتری به این صنعت داشته باشند.

ضابط از نقش مردم جامعه اسلامی برای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی یاد کرد و افزود: برای اینکه صنعت بازی‌سازی در جامعه اسلامی تقویت شود مردم باید از تولیدکنندگان بازی‌های داخلی حمایت کنند و به جای استفاده از بازی‌های خارجی فرزندان خود را به سمت بازی‌های داخلی سوق دهند.



یک شنبه 24 خرداد 1394  ساعت 03:23 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

ارتش‌های فرازمینی رونمایی می‌شود

 
جشن رونمایی از بازی رایانه‌ای «ارتش‌های فرازمینی» که یکی از محصولات فرهنگی فاخر و موفق در عرصه بین‌المللی است، با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و حضور چهره‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی ارتش‌های فرازمینی نه تنها در عرصه داخلی، بلکه در عرصه بین‌المللی هم موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است. به‌طوری که این عنوان توانست در عرض دو هفته مجوز ورود به بزرگ‌ترین فروشگاه دیجیتالی بازی‌ها یعنی «استیم» را کسب کند.

ارتش‌های فرازمینی که در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب عنوان برترین بازی مستقل جهان از دید مخاطبان سایت indiedb شد، حالا به تاریخ انتشار خود نزدیک می‌شود و به‌زودی شاهد عرضه این عنوان در سراسر کشور خواهیم بود.

آیین رونمایی از این بازی، سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۹۴ راس ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.

 



یک شنبه 17 خرداد 1394  ساعت 06:02 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )
  صدور پروانه ساخت 7 بازی در اولین شورای پروانه ساخت بازی های رایانه ای سال 1394
  ٩ خرداد ١٣٩٤ | ١١:٢٥ صبح  
   
  اولین جلسه شورای پروانه ساخت بازی های رایانه ای در سال جاری با حضور کلیه اعضاء برگزار و از میان نه عنوان پروانه ساخت درخواست شده، با موافقت شورای مذکور ، پروانه ساخت هفت بازی به شرح ذیل از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای صادر گردید: 1. بازی جام طلایی به نویسندگی آقای محمد مهدی خلیلی با سبک ورزشی- آنلاین 2. بازی گردوی عصبانی به نویسندگی آقای سید عباس قمی با سبک پازل 3. بازی پرچم کی بالاتره به نویسندگی شرکت توسعه گر شیبه ساز با سبک مسابقه ای –آنلاین 4. بازی سلطان ضربه کاشته به نویسندگی آقای امیر محمد رضایی نویریان با سبک ورزشی 5. بازی درخت جادویی به نویسندگی آقای محسن نکو همت مطلق و خانم مریم نکو همت مطلق با سبک فانتزی 6. بازی کوهستان سرد به نویسندگی آقای آرش امیری با سبک اکشن 7. بازی جنگ سرخ به نویسندگی گروه فنی سوشیانت رایانه پارس با سبک استراتژی لازم به ذکر است متقاضیان دریافت پروانه ساخت می بایستی فرم مربوطه را از وب سایت www.Ebazi.Org دریافت و ضمن تکمیل آن به همراه مدارک به معاونت نظارت و ارزشیابی تحویل نمایند.

 



چهارشنبه 13 خرداد 1394  ساعت 07:52 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

فراخوان جشنواره رضوی در بخش گیم اعلام شد

%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b1%d8%b6%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%da%af%db%8c%d9%85-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%b4%d8%af

گروه فضای مجازی: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، از ۲۶ تا ۲۸ مردادماه، جشنواره رضوی در بخش گیم را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از ۲۶ تا ۲۸ مردادماه به مناسبت میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت، جشنواره رضوی در بخش گیم را برگزار می‌کند.

اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید‌آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان در بخش بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند در انواع بازی‌های PC، بازی‌های کنسولی، برخط، فلش و تلفن همراه شرکت کنند.

علاقمندان برای شرکت در این بخش از جشنواره می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

 



دوشنبه 11 خرداد 1394  ساعت 06:44 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

فراخوان پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران منتشر شد

فراخوان پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، به دبیری «متین ایزدی» منتشر شد. مهلت ارسال آثار، بر اساس این فراخوان تا ۳۱ خرداد ۹۴ تعیین شده است.

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، در این جشنواره تمامی بازی­ها اعم از مستقل و غیر مستقل قادر به شرکت بوده و تمامی آثار بدون توجه به شرایط تیم سازنده (مستقل یا غیر مستقل) مورد داوری قرار می­گیرند. همانند دوره‌ی گذشته، آثار براساس ژانر دسته‌بندی خواهند شد و اساسا تفکیکی بین بازی‌های بزرگ و کوچک صورت نخواهد گرفت.

دبیرخانه دائمی این جشنواره از تمام بازی­سازان دعوت به عمل می­آورد تا در بزرگترین رویداد بازی­سازی سال که در شهریور ماه ۱۳۹۴ برگزار می­گردد، شرکت کنند. علاقه­مندان برای حضور و ثبت­ نام در این جشنواره می­توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه اخبار و مقررات جشنواره، بر روی لینک زیر کلیک کرده و فایل کامل فراخوان را دریافت کنند.

دریافت فراخوان پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

منبع:سایت جشنواره

 

مهلت ارسال آثار 94/3/31



چهارشنبه 6 خرداد 1394  ساعت 11:39 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 2 )

25 خرداد، یکی از ۱۰۰ بازی برتر رایانه‌ای در جهان رونمایی می‌شود

 
 
بازی«ارتش‌های فرازمینی» که عنوان بهترین بازی رایانه‌ای ایرانی را به خود اختصاص داده، پس از سال‌ها انتظار، ۲۵ خردادماه رونمایی‌ می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آن هنگام که زمین از جنگ ویران شده، ناچار به فراموشی سپرده می‌شود تا سیطره‌ حیات به مرزهایی فراتر گسترش یافته و منابع انرژی جدید تقدیری دیگر را رقم زند. آنها که از ترک زمین بازماندند و زمینیان طردشان کردند، اتحادی تشکیل داده و بقای خود را در تصاحب انرژی قدرت‌ها جستجو می‌کنند. رویای انتقامشان مانع از کهنگی نفرت جنگ می‌شود.

بازی «ارتش‌های فرازمینی»، بازی حادثه‌ای تیراندازی اول شخصی بوده که در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و روایتگر جنگ های بشریت بر سر بزرگ‌ترین دغدغه‌ خود یعنی انرژی است؛ در این بازی تلاش شده تا تمامی استانداردهای بازی‌های برتر این سبک رعایت شده و محیط هایی بدیع و جذاب در کنار گیم پلی روان و سریع همراه با روند داستانی درگیر کننده عواملی باشند تا ارتش فرازمینی را فراتر از یک بازی مستقل ایرانی مطرح کند.

 

مراحل تولید بازی ارتش‌های فرازمینی از دی ماه سال ۱۳۹۰ و با موتور قدرتمند UDK آغاز شده و این بازی در یک نظرسنجی بین‌المللی (بین بازی‌های مستقل) توانتسته رتبه اول را از بین ۱۰۰ بازی منتخب از دید مخاطبان به خود اختصاص دهد.

شرکت راسپینا تولیدکننده این بازی است و یکی از نقاط قوت «ارتش‌های فرازمینی»، علاوه بر هیجان‌انگیز بودن، گرافیک آن است. چون به گفته برخی کارشناسان، این بازی از بهترین گرافیک در میان بازی‌های رایانه‌ای برخوردار است. همچنین در این بازی روی انیمیشن‌ کاراکترها  و فضاسازی‌های محیط کار شده تا بازی از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشد.

ارتش فرازمینی

 



چهارشنبه 6 خرداد 1394  ساعت 03:37 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

* متن مصاحبه با آقای اسرافیلیان، درباره بازی ارتش های فرازمینی بخش اول و دوم

 شوفر : حجم:23 مگابایت~ | دانلود کنید

جنون سیاه :  دانلود 10 دقیقه اول بازی جنون سیاه    مرداد  94

جنون سیاه :  بخشی از مبارزه با غول هانیک دانلود کنید | حدود 12.8 مگابایت   مرداد   94

ارتش های فرازمینی : دانلود تریلر

تراتئون : دانلود تریلر

سال های سیاه : دانلود تریلر   تیر 94

عینک واقعیت مجازی آمیتیس : دانلود تریلر

افسانه ملک محمد : دانلود تریلر | حدود 11.05 مگابایت

والیبال مدرن : دانلود تریلر | حدود 14.32 مگابایت

اتوبان : دانلود تریلری از بازی | حدودا 20.1 مگابایت

ترکمنچای : دانلود تریلر | حدود  10.12 مگابایت |


دی ماه 94:  گیم پلی بازی ترکمنچای: ~   گیم پلی 1 3مگ    |   گیم پلی 2 6مگ   |   گیم پلی 3 7.5مگ   |    گیم پلی  4 4.5 مگ

تریلر بازی سنگ اژدها: دانلود تریلر | حدود 12.19 مگابایت شهریور 94


تریلر حمله به اچ 3 (سبک شبیه ساز پرواز): دانلود تریلر | حدود 6.36 مگابایت شهریور 94



یک شنبه 3 خرداد 1394  ساعت 09:05 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )
گفتگوی مهر با طراح بازی «فاتحان خورشید»؛

تفاوت قهرمانان خرمشهر با «رمبو»/ بازی باید سرگرم‌کننده باشد

شناسهٔ خبر: 2758243 -
مدیرپروژه بازی رایانه‌ای«فاتحان خورشید» می‌گوید: من نمی‌خواستم فرهنگ «رمبو» را جا بیندازم و معرفی کنم. بازیکن من قرار نبود بکشد و جلو برود. او در خانه خود است و از خانه‌اش دفاع می‌کند.

خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ: اینجا خرمشهر است. شهری که هنوز هم در کوچه پس‌کوچه‌های آن، ردپای جنگ را می‌شود دید و بزرگمردانی که از همه‌چیز خود گذشتند تا خاک ایران را حفاظت کنند. کافی است به مسجدجامع بروید یا از این سوی پل به آن سو بنگرید؛ چشمانتان را ببندید و محمد جهان‌آرا و همه یارانش را به‌خاطر آورید. شاید به همین خاطر است که محمود جوانبخت، نویسنده کودک و نوجوان، جنگ را بخشی از زندگی می‌داند و می‌گوید: تا وقتی زخمی خون چکان وجود دارد و تا هنگامی که خیابان‌ها و کوچه‌های ما به نام آدم‌هایی است که از همه زندگی خود گذشتند، جنگ ادامه دارد و باید درباره آن نوشت.

بازی رایانه‌ای «فاتحان خورشید» با محوریت ۳۴ روز مقاومت مردم خرمشهر در برابر تجاوز عراق ساخته شده و سازندگان آن تلاش کرده‌اند، گرفتار افراط و تفریط نشوند و واقعیت‌ها را مطرح کنند. به همین خاطر علاوه بر تصاویر، از نقشه کامل شهر خرمشهر در زمان حمله عراق به همراه جزئیات آن در طراحی بازی استفاده شده است. بهنام شجاعی، نویسنده، طراح و مدیر پروژه این بازی است. همزمان با سوم خرداد، روزی آزادی خرمشهر به گفتگو با او پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

* فکر می‌کنید «فاتحان خورشید» توانسته با کودک و نوجوان امروزی که درکی از جنگ و آزادی خرمشهر ندارد ارتباط برقرار کند؟

در بازی «فاتحان خورشید» با یک نرم‌افزار اینترکتیو سروکار داریم که کودک از طریق همذات‌پنداری می‌تواند با آن درگیر شود.

* یعنی بچه‌ها که مخاطبان اصلی این بازی هستند، خود را در فضای خرمشهر قرار می‌‌‌دهند؟

دقیقا و مرتب از خود سوال می‌کنند اگر من در این وضعیت قرار بگیرم و به شهر و خانواده و دوستانم حمله شود، چه می‌کنم و چگونه به دفاع از خود می‌پردازم.

من سال ۱۳۵۹ را تصویر کرده‌ام و دشمنی که به خاک ما حمله کرد چون تصورش این بود که نظام ما تازه شکل گرفته و آن توان و قدرت را ندارد بی‌خبر از این‌که در جوانان ما غیرت و رشادتی بود که دشمن پیش‌بینی نمی‌کرد.

* چگونه می‌توان همه این موارد و گفته‌ها و ناگفته‌ها را در یک بازی رایانه‌ای گنجاند؛ آن هم وقتی هدف اصلی بازی و سرگرم شدن بچه‌هاست؟

تنها چیزی که در این بازی به بچه‌ها به طور غیرمستقیم گفته شده این است که گرچه رزمندگان ما به لحاظ تجهیزات جنگی، قابل مقایسه با عراقی‌ها نبودند اما در درونشان، گوهر و چیز ارزشمندی بود که موجب پیروزی‌شان شد و بچه‌های امروز هم باید این ودیعه ارزشمند را کشف و محافظت کنند.

* یعنی به جنگ و واقعه خرمشهر به عنوان یک واقعه تاریخی توجه نشده است؟

نه. بازی رایانه‌ای جای این حرف‌ها نیست. بچه می‌خواهد در درجه اول بازی کند و لذت ببرد.

بازی «فاتحان خورشید» در درجه نخست، اکشن و هیجان انگیز است. بعد در کنار این بازی و سرگرمی، مطالبی هم به او گفته می‌شود. ما در این بازی  از مستقیم‌گویی پرهیز کرده‌ایم. چون بچه افراط و تفریط و کلی‌گویی را پس می‌زند. او دوست دارد بازی کند و از بازی لذت ببرد.

* پس چگونه فضای خرمشهر را برای بچه‌ها بازسازی کرده‌اید؟

من در این مدت، دو بار به خرمشهر سفر کردم. نقشه شهر را گرفتم و تلاش کردم فضاها را بازسازی کنم. بندر و گمرک و مسجد جاع خرمشهر بازسازی شده است.

اگرچه خرمشهر امروز هم چندان تفاوتی با خرمشهر دوره جنگ ندارد. هنوز جای گلوله را روی دیوارها می‌توان دید. این برای مردم این شهر بد و برای ما که یک موزه زنده جنگ داریم خوب است.

* چرا در «فاتحان خورشید» به سقوط خرمشهر پرداخته‌اید؟

من نمی‌خواستم فرهنگ «رمبو» را جا بیندازم و معرفی کنم. بازیکن من قرار نبود بکشد و جلو برود. او در خانه خود است و از خانه‌اش در برابر کسانی که به او حمله می‌کنند دفاع می‌کند. به عبارتی در این بازی خواسته‌ام به بچه‌ها بگویم پیروزی در این نیست که دشمن را بکشی؛ وقتی پیروزی که سر خواسته‌ات بمانی.

بازی فاتحان خورشید

* برای رسیدن به این هدف، از چه نشانه‌های بصری بهره برده‌اید؟

برای مثال تانکی هست که به سمت راه‌اهن خرمشهر می‌آید؛ رزمنده ایرانی باید آن تانک را بزند تا قطار از راه آهن خارج نشود و بچه‌ها نجات پیدا کنند.

* قصه نقش مهمی در جذابیت یک بازی رایانه‌ای دارد؛ نویسنده قصه که بوده؟

خود من. من سه ماه زمان گذاشتم و خاطرات بازماندگان را خواندم. بازی «فاتحان خورشید» تا اندازه‌ای قصه محمد نورانی است. یک جاهایی ردپایی از صالح موسوی هست.

* یعنی به‌طور مستقیم به این افراد پرداخته شده‌است؟

نه ردپایی محو از هر کدام در این بازی هست. هم ماجرای محمد نورانی هست  و هم نیست. اصلا وظیفه من به عنوان یک بازی‌ساز  نیست که بگویم در خرمشهر چه اتفاقی افتاد و محمد جهان آرا چه کرد. بچه باید در درجه اول لذت ببرد بعد خود را به جای ان شخصیت قرار دهد که اگر جای محمد نورانی یا جهان‌آرا بود چه می‌کرد. بدون این‌که من بازی‌ساز از شخصیت‌های تاریخی، قهرمان اسطوره‌ای یا شخصیت فانتزی بسازم.

* چرا به محمد جهان آرا پرداخته نشده است؟

در این سال‌ها از محمد جهان‌ارا بسیار گفته شده از حسین فهمیده هم. من نمی‌خواستم کودک و نوجوان امروز از تکرار شنیده‌ها خسته شود. همان‌طور که نمی‌خواستم از خود بپرسد آیا در بین مردم کسانی چون جهان‌ارا و شهید همت هم بوده‌اند؟

بله چنین کسانی بوده‌اند و هنوز هم هستند کسانی که از جنس ما هستند و ترس‌ها و تردیدهای ما را دارند و زن و زندگی و فرزند دارند و علایق و دلبستگی‌هایی اما باز هم می‌روند و برای حفظ کشور خود سینه سپر می‌کنند.

* چرا به خود جنگ پرداختید و نه حواشی آن؟

بچه‌های بازی‌های جنگی و اکشن را دوست دارند و نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت. از سوی دیگر مهم نیست به جنگ توجه می‌شود یا سال‌های پس از ان. آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم کجا ایستاده‌ایم و چه می‌خواهیم؟ امروز جنگ تمام شده و ما در شرایط امنی هستیم پس باید شرایط را برای بچه‌ها دراماتیزه کنیم.

* دراماتیزه کردن شرایط یعنی چه؟

بچه هشت ساله‌ای که در تهران یا شیراز زندگی می‌کند و درک و تصوری از جنگ ندارد را می‌توانیم در شرایطی قرار دهیم که با شخصیت اصلی بازی همذات‌پنداری کند.

برای مثال در «فاتحان خورشید» از همه نشانه‌های آشنا استفاده شده؛ بازیکن در خانه‌ای است که می‌شناسد و یکباره به او حمله می‌شود او باید اکتی انجام دهد تا قهرمان شود و این اکت، دفاع کردن از خود و اطرافیان است.

 



پنج شنبه 31 اردیبهشت 1394  ساعت 12:06 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )
با تدوین شوای عالی فضای مجازی؛

آیین‌نامه نشر دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای تدوین می‌شود

شناسهٔ خبر: 2583178 -
نخستین جلسه کمیته تدوین آیین‌نامه نشر دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. این آیین‌نامه پس از تدوین در شورای عالی فضای مجازی مطرح و بعد تصویب، لازم‌الاجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته تدوین آیین‌نامه نشر دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۴ در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

 ذبیح اله فیض آبادی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جلسه مصوبات کمیسیون ارتقاء محتوای مرکز ملی فضای مجازی که در زمینه تدوین آیین نامه مختلف مربوط به بازی‌های رایانه ای توسط بنیاد برگزار شد، گفت: برنامه ملی بازی های رایانه‌ای سال گذشته تدوین شد و بندهای آن در شورای عالی فضای مجازی مورد بحث قرار گرفت و با تغییرات مختصری تصویب شد.

وی ادامه داد: در زمینه یاد شده به لحاظ اجرا نیاز به تدوین برخی آیین نامه‌های اجرایی بود که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متولی ۱۵ مورد از آن شد که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، آیین نامه‌های مربوطه را تهیه و برای تصویب به کمیسیون ارتقای محتوا ارسال خواهد شد و پس از تصویب جنبه اجرایی خواهد یافت.

فیض آبادی با بیان اینکه در جلسه نخست قرار است آیین‌نامه نشر دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای با همفکری حضار تدوین شود گفت: با توجه به ظرفیت‌های داخلی بنیاد قرار شده جلساتی با سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شود تا این آیین نامه با همفکری و مساعدت آنها تدوین و اجرایی شود.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با یادآوری اینکه از ۱۵ آیین‌نامه مطرح شده در سال گذشته حدود ۲۲ جلسه کارشناسی در شورای عالی فضای مجازی و ۱۱ جلسه در کمیسیون ارتقای محتوا برگزار شد، افزود: در نهایت قرار شد آیین نامه‌های لازم تدوین و در برنامه سال جاری قرار گیرد که از این جمله می‌توان به نشر دیجیتال، حمایت، توزیع فیزیکی و مواردی از این قبیل را نام برد.

وی ادامه داد: آیین نامه‌های یاد شده پس از تدوین در شورای عالی فضای مجازی در کمیسیون ارتقای محتوا مطرح و پس از تصویب و براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای تمامی وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مختلف لازم الاجرا می‌شود.

حسن کریمی قدوسی قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در ادامه به اهمیت رسیدگی به نشر دیجیتال اشاره کرد و گفت: به همین جهت موضوع جلسه نخست را نشر دیجیتال انتخاب کرده‌ایم چرا که در شرایط فعلی بیش‌ترین اهمیت را دارد.

وی با بیان اینکه برای مصوبه ساماندهی توزیع دیجیتال، در واقع یک جلسه تدوین آیین نامه خواهیم داشت، افزود: جلسه یاد شده در مدت یک ماه به صورت جلسات هفتگی برگزار خواهد شد.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به موارد تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای مصوبه، سازوکار اعطای مجوز به سایت‌ها و نرم‌افزارهای توزیع دیجیتال است به طوری که امکان نظارت مستمر بر آنها توسط دستگاه‌های نظارتی فراهم شود.

وی افزود: طراحی ساز و کار جهت بررسی صحیح درخواست‌های ارسالی توسط توزیع‌کنندگان دیجیتالی مجاز جهت دریافت مجوز به ازای هر بازی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، طراحی سازوکار جهت اطلاع و کسب آمار به‌روز و دقیق از عناوین بازی‌های رایانه‌ای توزیع شده، طراحی سازوکار جهت تشویق و ترویج استفاده بیش‌تر از فضای‌های ایمن و دارای مجوز داخلی از دیگر بندهای تفاهم‌نامه است.

کریمی به تبصره آیین نامه اشاره کرد و توضیح داد: مدیران تارنماها که قصد دارند بازی خود را به صورت رایگان منتشر کنند باید با تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نسبت به این کار اقدام کنند.

ساماندهی سایت‌هایی که بازی‌های کپی را به صورت رایگان و خرید پستی عرضه می‌کنند، پلتفرم‌های عرضه بازی، سایت‌های عرضه کننده بازی‌های ارجینال و سایت‌های عرضه کننده سریال بازی‌های ارجینال از دیگر مواردی است که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حمایت از تولیدات داخلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه عوارض برای بازی‌های خارجی، سهم مارکت‌ها برای بازی‌های ایرانی، توجه به بازی‌های ایرانی نیز در آیین نامه در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود نخستین جلسه کمیته تدوین آیین‌نامه نشر دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۴ با حضور مهندس ذبیح‌اله فیض آبادی مدیر عامل بنیاد، حسن کریمی قدوسی قائم مقام بنیاد، قیطرانی نماینده کارگروه و تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، محمودیان و میرزایی نمایندگان کارگروه بازی‌های رایانه‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اصغرپور نماینده انجمن ناشرین بازی‌های رایانه‌ای، مهدی اصل عضو هیئت موسس انجمن بازی‌سازان رایانه‌ای، امیری معاون نظارت و ارزشیابی، احمدی معاون برنامه ریزی و توسعه، کردمیهن رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز رایانه‌ای و حسینی بلوچی کارشناس حقوقی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در محل بنیاد برگزار شد.

 



پنج شنبه 31 اردیبهشت 1394  ساعت 12:06 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )
مدیر انستیتو ملی و مرکز رشد بازی‌سازی؛

خانه‌ بازی‌سازان ایران تشکیل می‌شود

شناسهٔ خبر: 2584379 -

مدیر انستیتوی ملی و مرکز رشد بازی‌سازی از تشکیل خانه‌ بازی‌سازان ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میرحسین حسینیان، به معرفی بخش‌های مختلف تولید یک پروژه‌ بازی پرداخت و افزود: تولید بازی نیازمند نقش‌هایی چون طراح بازی، هنرمند، برنامه‌نویس و شاخه‌های گوناگون دارد.

وی درادامه به ادغام انستیتو ملی و مرکز رشد بازی‌سازی و شکل گرفتن "خانه‌ی بازی‌سازی ایران" اشاره کرد و توضیح داد: به زودی تغییراتی نیز در سیلابس درسی رشته‌های خانه بازی‌سازی ایران و ساختار آموزشی ایجاد می شود که در این زمینه به‌زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته حسینیان سیلابس آموزشی پروژه محور خواهد شد به نحوی که دانش پژوهان رشته‌های مختلف در طول دوره تحصیل خود ملزم به ارائه 3 پروژه‌ بازی‌ رایانه‌ای به ترتیب با زمان‌های 6، 14 و 36 هفته‌ای خواهند بود.

مدیر انستیتوی ملی و مرکز رشد بازی‌سازی به  مزیت رویکرد یاد شده اشاره کرد و گفت: در سیلابس آموزشی دانش پژوهان به مرور با روند ساخت پروژه‌ با مقیاس‌های به ترتیب کوچک، متوسط و بزرگ آشنا شده و احتمال به سرانجام نرسیدن تیم‌ها به دلیل تخمین اشتباه مقیاس پروژه تا حد زیادی کاهش می‌یابد که این امر در طولانی مدت منجر به ذخیره‌ سرمایه مالی و زمانی آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین یک استاد راهنما، از چهره‌های موفق و سرشناس صنعت بازی‌سازی کشور، تیم‌ها را در طول زمان انجام پروژه‌ها هدایت و راهنمایی می‌کند این در حالی است که هر یک از دانش پژوهان نیز پس از ثبت نام در خانه بازی‌سازی از همان ابتدا یک استاد راهنمای شخصی خواهند داشت که روند پیشرفت آن‌‌ها را در طول تحصیل بررسی می‌نماید.

حسینیان افزود: بحث انیمیشن که جای خالی آن به شدت در سیلابس انستیتوی بازی‌سازی احساس می‌شد، به رشته‌های هنر دو و سه بعدی اضافه خواهد شد و تعاملات گسترده‌تر با چپتر ACM SIGGRAPH تهران و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف مشترک، موضوعی است که وعده آن داده شده است.

وی به دیگر تغییرات برنامه‌ریزی شده از جمله سخت‌تر شدن پذیرش دانش‌پژوهان اشاره کرد و گفت: این پذیرش با برگزاری آزمون‌هایی مرتبط با رشته مورد نظر آن‌ها همراه خواهد بود. همچنین ارتباط خانه‌ بازی‌سازی با ناشرها و سرمایه‌داران گسترش خواهد یافت تا پروژه‌های دانشجویی که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند شانس ورود به بازار رقابتی را پیدا کنند و فرصتی نیز برای استخدام اعضای تیم‌ها فراهم شود.



 

 
عناوین آخرین مطالب