پنج شنبه 29 خرداد 1393  ساعت 03:27 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

سیستم مورد نیاز و کاور بازی شبگرد

ضمن تشکر از حمایت همه طرفداران و رسانه های محترم ، امروز کاور بازی شبگرد که در ۲ طرح در بازار توزیع خواهد شد رونمایی می شود .

Box-Art-02Box-Art01

ضمناً سیستم مورد نیاز برای ویندوز به شرح زیر می باشد :

حداقل سیستم مورد نیاز :

os:Windows XP SP3, Windows Vista, or Windows 7 ,Windows 8
CPU:2.0+ GHz processor
Ram 2 GB
Graphic: 
ATI Radeon HD 3600 or higher, Nvidia GeForce 8600 GT or higher
12 GB free hard drive space
directx 9

سیستم پیشنهادی :

os : windows 7 , windows 8
cpu: intel core i5 2.5+ GHz processor
Ram 4GB
Graphic:AMD Radeon HD 6450 or higher ,Nvidia Geforce 530 or higher
12 GB free hard drive space
directx 11
خبر خوبی هم برای علامندانی که مایل به حمایت از تیم تولید می باشند نیز داریم ، در هفته جاری پیش فروش بازی شبگرد آغاز می شود که خبردقیقتر آن در اوایل هفته اعلام خواهد شد .


چهارشنبه 28 خرداد 1393  ساعت 10:17 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

مجوز ساخت 15 بازی رایانه‌ای صادر شد

معاونت نظارت و ارزشیابی  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد که با موافقت شورا پروانه ساخت  این بنیاد، مجوز تولید 15 بازی در سه ماه نخست امسال صادر شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی های  "افسانه دریای نور" به نویسندگی سعید میلانی با سبک ماجرایی، "جام آتش" به نویسندگی حمیدرضا قاسم خواه با سبک بازی آنلاین،"جنگ دنیاها "به نویسندگی علیرضا قطبی با سبک شبیه سازی،"خوش نفس" به نویسندگی مجید برزگر با سبک ارکید،" قاهراف 313" به نویسندگی حسین عظیمی، ابراهیم وحدت و حمید سهرابی با سبک شبیه سازی،" کاپ فا" به نویسندگی منصور بهجتی اردکانی با سبک بازی آنلاین،"نیما" به نویسندگی صادق جبلی با سبک ارکیدو "بالا بالا" به درخواست شرکت شپیده ماهان و به نویسندگی پویا صداف با سبک پازل دارای مجوز ساخت از این بنیاد است.
 همچنین بازی های " جدل برروی سرعت" به نویسندگی کیوان ملک محمدی با سبک مسابقه ای، " در جستجوی خوشبختی "به نویسندگی  شهاب میرزایی با سبک اجتماعی و داستانی، " سینا و مینا در محله" به درخواست موسسه دانش بانک و به نویسندگی وحید شاه آبادی با سبک ارکید،" فرار" به نویسندگی حسین صالحی و مهدی احمدی با سبک اکشن ماجرایی، "نبرد نهایی" به نویسندگی سید مهدی موسوی با سبک اکشن و آنلاین، "راز روشن" به نویسندگی حسین عظیمی و حمید سهرابی با سبک اکشن سوم شخص و"نجات سیاره من "به نویسندگی سید محمد طیب منصوری با سبک ارکید به درخواست شرکت کهکشان الکتریک ، دارای مجوز ساخت است.
براساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی بوده و تایید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.
متقاضیان دریافت پروانه تولید "بازی های رایانه ای" می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.EBazi.Org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.

منبع ircg.ir
 



دوشنبه 26 خرداد 1393  ساعت 01:57 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

جنگ در جاده ی یقین و تردید / معرفی بازی “جاده جنگ”

بسم الله الرحمن الرحیم

زمانی که تاریخ پیش بینی می کرد فرا رسیده است، عده ای به اسم اسلام که از صهیونیسم سرچشمه می گیرند، برای ضربه به اسلام دست به هر جنایتی می زنند.اما مردانی از جنس یقین معادله آنان را برهم می زنند و اسلام حقیقی را به آنان نشان می دهند.

 

یک گروه تروریستی به نام “داعش” از سمت سوریه وارد کشور عراق می شود. هدف اصلی آنها ناامن کردن و اشغال مرز ایران است. گروهی چریکی از ایران برای تحقیق و مقابله به سوریه اعزام می شود. اما در این میان اتفاقاتی می افتد که آنها را مجبور به عملیاتی ناخواسته می کند…

کاراکتر های اصلی:

صالح عسگری:شخصیت اصلی. دستیار فرمانده.۳۲ ساله

حسین عباسی: فرمانده ارشد تیم. ۴۷ ساله

امیر حسین جهانگیری: نیروی تحت امر،۳۵ ساله

سامان کشوری: نیروی تحت امر.۳۲ ساله

حیدر شرف الدین: ۳۸ ساله، همسر و فرزندانش توسط تروریست ها کشته شده است.وی از مدت ها قبل با صالح عسگری همکاری نظامی داشته است.

اسامه الکلبانی:اطلاعاتی از این شخص در دست نیست!

درباره ی اثر:

بازی ” جاده جنگ ” آخرین اثر استودیو نشانه است.این بازی یک اثر متفاوت نظامی- سیاسی است که برای PC ساخته می شود. تولید این اثر از اواخر سال ۱۳۹۲ شروع شده بود و تابستان ۱۳۹۳ وارد بازار گیم ایران می شود. هزینه ساخت این بازی توسط تیم بازی سازی استودیو نشانه پرداخت شده و برای تولید آن از هیچ نهادی کمک مالی دریافت نشده است.

سبک بازی FPS است و در اکثر انیمیشن های این بازی از تکنولوژی موشن کپچر استفاده شده است.این بازی با موتور قدرتمند UDK ساخته شده و از حداکثر توان این موتور برای بالا بردن کیفیت پروژه استفاده شده است.

عوامل اصلی بازی:

نویسنده و کارگردان:میلاد دشتی

مشاور بازینامه : مهدی سامنی

انیماتور و مدل ساز: مسعود دشتی

طراح مراحل : رضا صادقی

برنامه نویس و متخصص انجین: میلاد دشتی

مشاور فنی : امیرحسین صیقلکار

 

 

دانلود ۱۹ تصویر از بازی

 

تصاویری از محیط بازی:

 

 

 

 

 منبع:سایت استودیو نشانه

 

 در ادامه خبر این بازی را در خبرگزاری مهر می بینید.



ادامه مطلب
دوشنبه 26 خرداد 1393  ساعت 12:43 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران پاییز 93 برگزار می‌شود

عضو هیات مدیره و قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران، پاییز امسال برگزار می‌شود.
 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، "حسن کریمی قدوسی" در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران افزود: برگزاری نمایشگاه به دلیل تغییرات مدیریتی در بنیاد و ضرورت برنامه ریزی برای برپایی  مناسب این رویداد سبب شد که زمان برگزاری آن به  فصل پاییز و ایام بازگشایی مدارس موکول شود.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیح داد: با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب  ان شاء الله شاهد برگزاری  نمایشگاه و جشنواره  بازی های رایانه ای در قالب تخصصی و جذاب  خواهیم بود.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، با هدف ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ESRA نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه تابستان سال92 در مصلی امام خمینی (ره)برگزار شد.



یک شنبه 25 خرداد 1393  ساعت 03:28 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بازار بازی‌های رایانه‌ای ایرانی با اعمال سیاست‌های کنترلی در عرضه بازی خارجی شکل می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش و اهمیت حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: بسیاری از محتواهای فرهنگی را می‌توانیم از طریق بازی‌های رایانه‌ای منتقل کنیم.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "علی جنتی" در حاشیه بازدید از این بنیاد و در جمع خبرنگاران افزود: بازی های رایانه ای به رغم قدمت در دنیا، صنعتی نوپا در ایران است و استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که اگر مورد اهمیت قرار گیرند، می توان تولیدات فاخری در این زمینه داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بازی های رایانه ای از ظرفیت بالایی برای انعکاس افکار، اندیشه ها و دیدگاه هایمان در دنیا برخوردار است...
**نقش حاکمیتی دولت در عرصه فرهنگ
جنتی به رویکرد دولت یازدهم در حوزه بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: یک سیاست کلی در دولت مبنی بر واسپاری امور به بخش خصوصی وجود دارد ، شیوه ای  که  در دنیا به آن عمل می شود .
وی در عین حال افزود: دولت به نقش حاکمیتی خود در حوزه حمایت، نظارت و هدایت در عرصه فرهنگی قائل است و باید حتما انجام شود. اینکه خود دولت به عنوان  تولید کننده عمل کند، قابل قبول نیست...
**تجدید نظر در نوع حمایت دولت در تولید بازی رایانه ای
...وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به شیوه  حمایت از تولید بازی های ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون تولید بازی به این شکل بود که بنیاد بازی های رایانه ای به منظور اینکه اطمینانی در تولید کنندگان برای فعالیت بوجود آید مشارکت در تولید  می کرده که این روند می بایست با توجه به رویکرد دولت در آن تجدید نظر صورت گیرد...
**چابک سازی ساختار بنیاد ملی بازیهای رایانه ای 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین  به ساختار بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: تصور می شود که این بنیاد در دراز مدت در قالب تشکیلاتی منسجم و جمع و جور عمل کند و از طریق تعریف منابع درآمدزایی خیلی وابسته به بودجه های دولتی نباشد....



ادامه مطلب
شنبه 24 خرداد 1393  ساعت 12:17 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

ا حضور دانش پژوه های گیم؛

مسابقه " بازسازی یک بازی" برگزارشد

 

 

 

مسابقه "بازسازی  یک بازی" به منظور ارتقای سطح توانایی دانش پژوهان در تولید گیم، 22 خردادماه(پنجشنبه)  در مرکز رشد بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار ‌شد.   

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این این رویداد یک روزه  که مرکز رشد بازی سازی با همکاری انستیتو ملی بازی سازی  این بنیاد  برگزار  کرد ، دانش پژوهان گیم در گروههای گوناگون به بازسازی یک بازی پرداختند.

مسابقه "بازسازی یک بازی " با حضور 150 نفر از دانش پژوهان  در قالب  گروههای 3 نفره ازاعضای مرکز رشد بازی سازی و دانش پژوهان ورودی سال 91 و 92 انستیتو ملی بازی سازی، روز پنجشنبه 22خرداد ماه از ساعت 8تا20 برگزار شد .

 دانش پژوهان در قالب این رویداد یک بازی کوچک را بازسازی کرده و با روند تولید بازی های کوچک  آشنا شدند.

 بر اساس اعلام مرکز رشد بازی سازی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، برای تیم های برتر این رویداد به ترتیب  تیم اول: 5میلیون ریال، تیم دوم 3میلیون ریال وتیم سوم مبلغ 2میلیون ریال ، جایزه تعلق می گیرد.

 

منبع:ircg.ir

 



پنج شنبه 22 خرداد 1393  ساعت 10:01 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

با حضور 150 دانش پژوه گیم؛

مسابقه "بازسازی یک بازی "برگزار می‌شود

 

مسابقه "بازسازی  یک بازی" به منظور ارتقای سطح توانایی دانش پژوهان در تولید گیم، 22 خردادماه (پنجشنبه) در مرکز رشد بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این رویداد یک روزه را مرکز رشد بازی سازی با همکاری انستیتو ملی بازی سازی  این بنیاد  برگزار می کند.
مسابقه "بازسازی یک بازی" با حضور 150 نفر از دانش پژوهان  در قالب  گروههای 3 نفره ازاعضای مرکز رشد بازی سازی و دانش پژوهان ورودی سال 91 و 92 انستیتو ملی بازی سازی، روز پنجشنبه 22 خرداد ماه از ساعت 8 تا 20 برگزار می شود.
 دانش پژوهان در قالب این رویداد یک بازی کوچک را بازسازی کرده و با روند تولید بازی های کوچک  آشنا می شوند. 
 بر اساس اعلام مرکز رشد بازی سازی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ، برای تیم های برتر این رویداد به ترتیب  تیم اول: 5میلیون ریال، تیم دوم 3میلیون ریال وتیم سوم مبلغ 2میلیون ریال ، جایزه تعلق می گیرد. 
علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی
 http://irangdi.com/Node/NewsDetails?Url=rgg   مراجعه کنند.



پنج شنبه 22 خرداد 1393  ساعت 09:58 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

ارائه بازی آنلاین «آسمان دژ» روی موبایل و تبلت

خبرگزاری تسنیم: ملک آرا، طراح بازی آنلاین «آسمان دژ» گفت: در حال حاضر مشغول طراحی اپلیکیشن خاصی هستیم تا بتوانیم بازی آسمان دژ را بر روی موبایل و تبلت ارائه دهیم.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی های آنلاین را می‌توان از جمله بازی‌های پرطرفدار دنیای مجازی نام برد. بازی‌هایی که به نوعی، شبکه‌های اجتماعی هم هستند و می‌توانند این حس کاربران را نیز ارضا کنند.در کشور ما نیز این بازی‌ها طرفداران خاصی را پیدا کرده‌اند و روز به روز نیز بر تعداد این طرفداران افزوده می‌شود.آسمان دژ، ایکاریم، تراوین، عصر پادشاهان، جنگ جهانی اول و چندین بازی دیگر که هرکدام بنا به قابلیت2هایی که دارند، مخالفان و طرفداران خاص خود را دارند.اما قطعا در زمینه تولید و یا بهره برداری از این نوع بازی‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد که شاید تاکنون مغفول مانده و کسی از آنها خبری ندارد. به همین منظور به سراغ یکی از کسانی رفتیم که در این زمینه حرفی برای گفتن دارد.

فرزام ملک آرا، متولد سال 1359 و تحصیل کرده رشته نرم افزار از دانشگاه آزاد است. سوابق درخشانی در زمینه بازی دارد. نام آشناترین کاری که تاکنون از او دیده‌ایم بازی آنلاین آسمان دژ است که طرفداران خاصی نیز در ایران پیدا کرده است. البته تنها فعالیت او محدود به بازی‌های آنلاین نیست و در حوزه شبیه سازی نیز دستی بر آتش دارد. در حقیقت فعالیت حرفه‌ایش را از سال 1381 شروع کرده است. او طراحی بازی آسمان دژ را از سال 1388 شروع کرده است. اما فرزام دل پر دردی دارد. در ابتدا هدف ما، صحبت در مورد نکات فنی بازی‌های آنلاین بود، اما صحبت‌های فرزام ما را به سمت دیگری سوق داد. او از تصمیم گیری‌ها خسته شده است. خودش می‌گوید نه پول می‌خواهد و نه تجهیزات. حمایت معنوی تنها دغدغه اوست.

تعریف بازی آنلاین چیست؟

تقریبا تعریف اینگونه بازی‌ها در اسمش نهفته است. بازی2های آنلاین و یا همان بازی‌های برخط، در ابتدا انسان را به یاد اینترنت می‌اندازد و طبعا این نکته را در ذهن هر کاربری یاد آور می‌شود که برای انجام دادن این بازی باید همچنان به اینترنت متصل باشید. در سایر بازی‌ها شما باید یک بازی را خریداری کنید و یا از اینترنت دانلود کنید و پس از آن دیگر نیازی به یک شبکه ندارید و می‌توانید به تنهایی به بازی ادامه دهید. اما این مورد در زمینه بازی‌های آنلاین دارای تفاوت است. البته در مورد بازی‌های آنلاین نیز ما دارای ژانرهای متفاوتی هستیم. به عنوان مثال یکی از این نوع را اصطلاحا (multi player online) یا بازی های چند نفره آنلاین می‌گوئیم که در این مورد چند بازیکن می‌توانند همزمان در یک بازی شرکت کنند. دسته دیگر به اصطلاح(massive multi player online ) است که چند هزار کاربر را در بر می‌گیرد. البته بعضی از بازی‌های آنلاین نیز هستند که شما به صورت تک نفره این بازی را انجام می‌دهید و ارتباطی با کاربر دیگری در هیچ کجای دنیا ندارید.

یک سوال در این مورد وجود دارد؛ اطلاعات این بازی هر چند لحظه یکبار به سرور ارجا می‌شود؟ به عنوان مثال همانند کارت‌های سوخت، به صورت آفلاین اطلاعات ارسال می‌شود و یا برخط است؟

...

 



ادامه مطلب
سه شنبه 20 خرداد 1393  ساعت 02:33 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

نشست خبری رونمایی از بازی رایانه ای پروانه

اولین نشست خبری رونمایی از بازی رایانه‌ای «پروانه» محصولی از استودیوی BEARDED BIRD با حضور خبرنگاران سایت ها و رسانه های خبری، برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی استودیوی BEARDED BIRD نخستین نشست خبری بازی سازان بازی رایانه ای پروانه با حضور خبرنگاران سایت ها، خبرگزاری ها و رسانه های خبری مکتوب و الکترونیک، ساعت 16 الی 18 چهارشنبه 21/03/93 در مکان فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.
گفتنی است، سبک این بازی اکشن ماجرایی بوده و دارای خط داستانی قوی و منسجم است. مخاطب در طول بازی علاوه بر روند اصلی داستان، می تواند در دنیای بازی گشت و گذار کرده و ماموریت‌های فرعی را هم انجام بدهد که این ماموریت‌ها دارای داستان مجزا هستند، همچنین انجام این ماموریت‌ها علاوه بر افزودن تنوع به بازی، آیتم‌های مخصوصی را هم به مخاطب می‌دهد. همچنین گرافیک منحصر به فرد بازی، فانتزی است و بگونه‌ای طراحی شده که قشر وسیعی از مخاطبان را به خود جذب می کند.
بر اساس این گزارش، این نشست در حالی برگزار می شود که، هم اکنون این بازی مراحل تولید، را پشت سر گذاشته است و در مراحل تست و عیب یابی می باشد.
همچنین، علاقمندان به تست بازی پروانه می توانند با ارسال اطلاعات تماس خود به آدرس ایمیل Test@parvaneh-game.com جهت تست بازی پروانه ثبت نمایند و با کمک به تیم BEARDED BIRD در تست و باگ گیری به جمع اعضای ویژه باشگاه طرفداران بازی رایانه ای پروانه بپيوندند. بازی پروانه 10 روز قبل از عرضه به بازار به صورت رایگان به آدرس تمامی اعضای ویژه باشگاه هواداران ارسال خواهد شد.

منبع:سایت شرکت سازنده بازی(تصویر برگرفته از سایت snn.ir)



 

 
عناوین آخرین مطالب