پنج شنبه 29 آبان 1393  ساعت 06:51 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی می خواهند نور را خاموش کنند / توضیحاتی در مورد پروژه جاده جنگ

پنج سال پیش در پی یک اتفاق و یک نشانه، استودیو نشانه با نام ” گروه مستند سازی نشانه ” به وجود آمد. و خون حیات در بدنی به نام نشانه جریان گرفت.

بعد از تخریب یکی از آثار مستند استودیو نشانه در آن ایام، توسط شبکه VOA و Man o To ، استودیو نشانه بخش بازی سازی خود را ایجاد کرد. پس از دو سال آموزش، استودیو نشانه به عنوان یک تیم مستقل، تصمیم گرفت که پروژه ای به نام ” عبور از تاریکی : رویای آبی ۱ ” را بسازد.

استودیو نشانه بر خلاف استودیو های مشابه، چه در عرصه ی مستند سازی و چه بازی سازی، هدفش پاسداری از دین اسلام، نظام اسلامی و مردم ایران است. و به خاطر همین هدف در این راه مقدس هرچه را که دارد داده است و  خواهد داد. هدف استودیو نشانه ساخت پروژه برای اشخاص یا افراد نیست و تا به امروز از هیچ نهاد، فردحقیقی یا حقوقی کمکی دریافت نکرده است، هر چند پیشنهادات بسیار بزرگ برای این موسسه بود که مسئولین این استودیو تصمیم گرفتند زیر بار پروژه های چند ده میلیونی نروند. به همین خاطر این موسسه به واسطه ی دسترنج خود اعضا می چرخد و خود تصمیم می گیرد که در مواقع مختلف چه اقدامی انجام دهد.

استودیو نشانه در تابستان ۹۳ نخستین جشنواره مجازی مستند سازی خود را برگزار کرد که این اقدام را باید متولیان امر انجام می دادند اما حیف که خیلی از ایشان بر سر جایگاه خود قرار نگرفته اند و نمی توانند تشخیص دهند که نیاز امروز جامعه ی ما چیست و چگونه و چه کسی باید آن را انجام دهد.

پروژه ی بازی رویای آبی ۱ در حالی ساخته می شد که برای ساخت اولیه آن حدود ۲۰ میلیون تومانی که توسط اعضا تهیه شده بود، هزینه شد. پروژه ای که فقط برای پیش تولید آن حدود یک سال هزینه ی زمانی صرف شد تا آن برای مخاطب یک اثر مفید و جذاب باشد. چرا که هدف این بود که رویای آبی ۱ باید بهترین کیفیت را از نظر داستانی و گرافیکی، دارا باشد تا نشان دهد که در کشور چه ظرفیت بزرگی در زمینه بازی سازی وجود دارد. اما وقتی کار تا حدی جلو رفت و برای حمایت آماده شد، هیچ سازمان مناسبی حاضر به حمایت نبود.

البته بودند شرکت ها و افرادی که حاضر بودند برای این پروژه هزینه بکنند ولی منش ما بر این بود که “هر پولی ارزش گرفتن ندارد” . مثلا فردی بود که طی سه سال از یک پروژه ی بازی حمایت یک میلیارد تومانی ( درست خواندید ) کرده بود، و می خواست از این پروژه حمایت کند اما بعد از تحقیقات متوجه شدیم که پول وی اگر وارد استودیو نشانه شود، نه تنها برای ما آخرتی نخواهد گذاشت بلکه دنیا را هم برای ما به جهنم تبدیل خواهد کرد.

بنابراین تصمیم گرفتیم پروژه با هزینه ی اعضا همچنان ادامه یابد اما بعد از مدتی به حدی هزینه های این پروژه سنگین شد که در اواخر سال ۱۳۹۲ پروژه ی عبور از تاریکی: رویای آبی ۱  که یک پروژه علیه رژیم صهیونیستی بود موقتا متوقف شد. این توقف در حالی بود که برخی دوستان مسئول در آن ایام در حال رونمایی از کتاب های خاطرات ایام دفاع مقدس بودند و هرگز درک نکردند که دفاع مقدس امروز اینجاست نه صرفا آنجا.

از آنجایی که تیم های مختلف استودیو نشانه برای مادیات گامی بر نمی دارند، تیم بازی سازی، هرگز امیدش را برای ساخت یک پروژه از دست نداد، بعد از مشورت سرپرست بازی سازی با افراد طرح ریز موسسه، و بررسی کلی تحولات جهان، چند پروژه در دستور کار قرار داده شد که اولین آن پروژه ی جاده ی جنگ بود. پروژه ی جاده ی جنگ با قدرت تمام در اواخر سال ۱۳۹۲ با محوریت ایران و مقابله با تروریست های داعش، کلید خورد و جاده جنگ با انگیزه ای چند چندان، در مرحله ی تولید قرار گرفت.

در خرداد ماه ۱۳۹۳ وقتی داعش تحرکات خود را بیشتر علنی کرد و برای عامه ی مردم بیشتر مطرح شد، استودیو نشانه اولین تصاویر بازی را منتشر کرد که بعد از انتشار آن و بازتاب بسیار در روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف، رادیو زمانه که یک شبکه ی رادیویی دولتی اپوزیسیون است، اقدام به تخریب این بازی کرد و استودیو نشانه را منتسب به مراجع دولتی نظام دانست. این واکنش هرگز به دور از انتظار نبود چرا که ما معتقم بودیم وقتی با دست خالی و با ایمان، جلوی دشمنان مادی طلب بایستیم، باید حرکت چند جوان در چشمان دنیا طلبشان، به شکل یک اقدام بزرگ جلوه کند کما این که پنج سال پیش مشابه آن اتفاق افتاده بود.

در هر صورت پروژه ی جاده جنگ با هر مشکلی که بود، ساخته شد تا ثابت کند کسانی که در راه خدا مجاهدت می کنند خداوند آنان را تنها نمی گذارد و روی آنان که ادعای سیانت از نظام را دارند را نیز گردی سیاه پاشید، تا ثابت کند هدف، پاسداری است و نه چیز دیگر. از این پروژه نباید انتظار بهترین ها و عالی ترین ها را داشت چرا که با منابعی بسیار بسیار محدود ساخته شده و نباید آن را با پروژه ی رویای آبی متوقف شده مقایسه کرد. مسلم است که این تیم می توانست بهترین پروژه را بسازد اما منابع در اختیارش بسیار محدود بودند.

برخی در فضای سایبر از این پروژه انتقاد های فراوانی کرده اند. باید عرض شود که اگر منابع ما هم مانند شرکت های بزرگ آمریکایی بالا بود، یقین داریم که در کم تر  از پنج سال مشابه کار های آنان را می توانیم بسازیم اما کجاست آن درک، که بخواهند ببینید امروز سرمایه گزاری بر روی بازی ها هزاران برابر سرمایه گزاری بر روی امنیت ملی و فرهنگ کشور است ؟

یک مسئله باید روشن، مطرح شود که ما این راه را تا آخرین لحظه از زنگی خود، ادامه خواهیم داد و هیچ چیز جز اراده الهی نخواهد توانست این نور را خاموش سازد ما معتقدیم که این تنها خداست که مشتری مال و نفس است ( سوریه توبه آیه ۱۱۱ ) و ما مال و نفسمان را فقط به او می فروشیم و فقط از او انتظار داریم که این راه را برکت دهد و نه بندگانش. ان شا الله

مهدی سامنی – سرپرست استودیو نشانه



پنج شنبه 29 آبان 1393  ساعت 01:27 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

سلام

مسابقات جهانی دانشجویی 2 ساعته بازی سازی از امروز 29 آبان شروع میشه ساعت 11:30

نکته:الزاما باید بعد از ورود به کاربریتون ، یک گروه بسازید(اگر میخواید تک نفره شرکت کنید) یا عضو یک گروه بشوید (و گروهتان را انتخاب کنید) .چون عضویت در یک گروه از قوانین مسابقه است.

ورود به سایت مسابقه

 

جوایز اهدایی: به تیم اول 2000$ تیم دوم 1500$ و تیم سوم 1000$



چهارشنبه 28 آبان 1393  ساعت 10:56 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

در انستیتو ملی بازی‌سازی برگزار می‌شود؛

مسابقه جهانی بازی‌سازی


 

"Global Game Jam" رویداد بازی‌سازی در جهان است که  چهارم بهمن ماه در انستیتو ملی بازی سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.   
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، هدف از این رویداد، ارتباط بیشتر بین بازی سازان برای به اشتراک گذاری تجربه ها و محک مهارت های خود در سطح جهانی است.
رویداد "Global Game Jam" در 48 ساعت انجام می شود و تمامی بازی سازان جهان را با هر سابقه و سلیقه ای به این رقابت دعوت و تشویق می کند.
این رویداد از چهارم تا ششم بهمن ماه در 480 مکان و 63 کشور جهان انجام می پذیرد که بالای 3هزار  بازی در 48 ساعت ساخته می شود.
انستیتو ملی بازی سازی در نظر دارد به عنوان یکی از محل های برگزاری این رویداد در جهان، پذیرای علاقه مندان به شرکت در دوره آتی این رویداد در سال 2015 باشد.
دانش پژوهان انستیتو ملی بازی سازی، فعالان مرکز رشد بازی سازی و تمامی علاقه مندان به این صنعت می توانند در این رویداد جهانی شرکت کنند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی 
http://globalgamejam.org/2015/jam-sites/iran-game-development-institute 
مراجعه کنند.

 

منبع:سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای



سه شنبه 27 آبان 1393  ساعت 04:37 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

در هفته بسیج انجام می‌شود:

توزیع بازی‌های رایانه‌ای «راز روشن» و «نجاتگر»

%d8%aa%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b9-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%c2%ab%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86%c2%bb-%d9%88-%c2%ab%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa%da%af%d8%b1%c2%bb

گروه فضای مجازی: مسئول مرکز هنرهای رقومی بسیج از توزیع دو بازی رایانه‌ای «راز روشن» و «نجاتگر» در هفته بسیج خبر داد.

مهدی جعفری، مسئول مرکز هنرهای رقومی بسیج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های مرکز در هفته بسیج گفت: تولید پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای، آثار رسانه‌های دیجیتال با محوریت بسیج از برنامه‌های مرکز در هفته بسیج به شمار می‌رود.

وی افزود: بازی رایانه‌ای راز روشن و نجاتگر توسط مرکز در هفته بسیج توزیع می‌شود.

مسئول مرکز هنرهای رقومی تصریح کرد: بازی رایانه‌ای با موضوع بررسی شهادت شهیدمصطفی احمدی روشن و درگیری عومل داخلی و خارجی ترور دانشمندان هسته‌ای، بر روی موتور UNITY4 ساخته شده است.

وی بیان کرد: بازی رایانه‌ای نجاتگر که محصول مشترک شرکت سینا دیتا و مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال است، توسط مرکز هنرهای رقومی سازمان بسیج در هفته بسیج روانه بازار می‌شود.

جعفری اظهار کرد: کاربر در این بازی به شناسایی و از بین بردن فعالیت‌های غیرانسانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه ساخت بمب هسته‌ای و فعالیت‌هایی از این دست می‌پردازد.

وی افزود: داستان بازی از جایی شروع می‌شود که مرتضی (کاراکتر اصلی) پس از دیدار با میثم با گرفتن تجهیزات، خود را آماده کرده تا مأموریت ناتمام میثم را که شناسایی و نابود کردن مراکز تسلیحات هسته‌ای ضد بشری آمریکا، انگلیس و اسرائیل است را کامل کند. از این رو اولین ماموریت او ورود به یکی از شهرهای اشغال شده عراق است که در آنجا باید اطلاعات محرمانه‌ای را به دست آورد.



سه شنبه 27 آبان 1393  ساعت 04:36 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

فروش20هزار نسخه بازی شبگرد در سه ماه

 

 

بازی رایانه‌ای شبگرد که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شرکت پردیس گیم ساخته شده است، در مدت زمان سه ماه توانست 20 هزار نسخه به فروش برساند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بازی شهریورماه سال‌جاری وارد بازار شده و در مرحله نخست توانسته  نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
بازی رایانه ای شبگرد دارای سبک حادثه‌ - ماجرایی سوم شخص بوده  و برای گروه سنی 15+ ساخته شده است، این بازی روایت خلافکارانی است که از دست عدالت فرار کرده و در تاریکی شب سعی در تباهی دنیا دارند. شبگرد که فرشته شب و آواز عدالت است به کابوس خلافکاران تبدیل می شود. بازی شبگرد دارای محیط‌های بزرگ و پر جزییات بوده و بازیکن در حین بازی به مبارزه تن به تن و حل معما و تفحص می‌پردازد. سهراب جم، پژمان رادمنش ،فرامرز شفیق، داریوش مهرگان، آریافر، شبگرد و روح تاریک مترو شخصیت های تشکیل دهند این بازی هستند .
این بازی در اخذ مجوز سایت جهانی "استیم" نشانه مقبولیت عناوین ایرانی در خارج از مرزهای کشور را بدست آورده است.
بازی شبگرد موفقیت هایی را در مجامع و رویدادهای داخلی  و بین المللی کسب کرده  و در نمایشگاه هایی همچون بازی‌های رایانه‌ای تهران حضور داشته است.
همچنین این بازی رایانه ای به عنوان تنها بازی سوم شخص اکشن در مسابقات جهانی معرفی شده است.انتخاب این بازی به عنوان تنها بازی سوم شخص اکشن در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ IndieDB از دیگر موفقیت های این اثر ایرانی به شمار می رود.

منبع:سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای



دوشنبه 26 آبان 1393  ساعت 01:17 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

بازی رایانه ای «بچه های شهر بهشت» تولید شد

جمشید ربانی، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید حسین تقوایی گفت: با توجه به حجم عظیم بازی های رایانه ای وارد شده که با هدف القای فرهنگ غرب در بین کودکان، نوجوانان و جوانان کشور صورت گرفته است، توجه به نیاز جامعه به خصوص گروه هدف (کودکان، نوجوانان و جوانان) در این موضوع، تولید بازی های رایانه ای ایرانی و اسلامی ضروری به نظر می رسد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید تقوایی افزود: اعضای گروه تولید نرم افزار کانون با هدف تولید بازی‌های ایرانی و اسلامی به دنبال فرهنگ سازی مفید و سالم در اقشار هدف این مجموعه هستند.

 

وی گفت: به دنبال بازی سجاد کوچولو در سال 90 که ویژه گروه سنی 10 تا 15 سال تولید شد و با توجه به استقبال از این بازی تصمیم بر تولید بازی رایانه ای ویژه گروه سنی نونهال 6 تا 10 سال گرفته شد.

 

ربانی در توضیح بازی نرم افزار شهر بهشت گفت: این بازی در 6 شاخه ارزش ها و آسیب ها طراحی شده است که شامل بخش های تغذیه و سلامت، حوزه خانواده و مسائل تربیتی، زیارت و آداب آن، حوزه مدرسه، حوزه جامعه و آسیب های اجتماعی و حوزه قانونمداری و ویژه گروه سنی 6تا 10 سال طراحی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید تقوایی خاطر نشان کرد: تیم اجرایی تولید نرم افزار و بازی های رایانه ای کانون متشکل از یک کارشناس مذهبی با محوریت امام جماعت، 3 کارشناس اجتماعی با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، رئیس اداره آموزش فرماندهی انتظامی خراسان، کارشناس فرهنگی کانون و تیم طراحی نرم افزار کانون، محسن خندان، امیر خندان، محمد جواد قهرمان و حسین ربانی هستند.

 

 ربانی خاطر نشان کرد: نرم افزار بازی بچه های شهر بهشت در سی و چهارمین سالروز شهادت شهید حسین تقوایی طی مراسمی در کانون و با حضور فرماندار مشهد،‌ معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و مسئولین شهری رونمایی می شود.

منبع:رسا



دوشنبه 26 آبان 1393  ساعت 01:17 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

مبارزه با تروریست‌های داعش در بازی "جاده جنگ"

 

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای یک بازی جدید با موضوع اکشن ماجرایی پروانه ساخت صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی "جاده جنگ" به نویسندگی"میلاد دشتی" مجوز تولید صادر کرد.
بازی"جاده جنگ"یک بازی ایرانی با محوریت مبارزه چریکی است که در آن با تروریست‌های "داعش" در خاک سوریه وارد جنگ می‌شوند؛ این بازی در استودیو نشانه طراحی و ساخته شده است.
داستان بازی روایتگر یک گروه تروریستی به نام "داعش" است که از سمت سوریه وارد کشور عراق می‌شود. هدف اصلی آن‌ها ناامن کردن و اشغال مرز ایران است. گروهی چریکی از ایران برای تحقیق و مقابله به سوریه اعزام می‌شوند. اما در این میان اتفاقاتی می‌افتد که آن‌ها را مجبور به عملیاتی ناخواسته می‌کند.
کاراکترهای اصلی بازی، صالح عسگری (شخصیت اصلی. دستیار فرمانده.32 ساله)، حسین عباسی (فرمانده ارشد تیم. 47 ساله)، امیر حسین جهانگیری (نیروی تحت امر. 35 ساله)، سامان کشوری (نیروی تحت امر.32 ساله)، حیدر شرف الدین (38 ساله، همسر و فرزندانش توسط تروریست ها کشته شده است.وی از مدت ها قبل با صالح عسگری همکاری نظامی داشته است...
بازی "جاده جنگ " آخرین اثر استودیو نشانه بوده این بازی یک اثر متفاوت نظامی- سیاسی است و تولید آن از سال 1392 آغازشده است.
سبک بازی FPS بوده و در اکثر انیمیشن‌های این بازی از تکنولوژی موشن کپچر استفاده شده است. این بازی با موتور UDK ساخته شده و از حداکثر توان این موتور برای بالا بردن کیفیت پروژه استفاده شده است.
بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفا یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تایید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است.
متقاضیان دریافت پروانه تولید «بازی های رایانه ای» می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.

منبع:بنیاد ملی بازی های رایانه ای



شنبه 24 آبان 1393  ساعت 01:13 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

تصاویر جدید از بازی رایانه‌ای «جاده جنگ»

خبرگزاری تسنیم: «جاده جنگ» نام یک بازی رایانه‌ای با محوریت مبارزه چریکان ایرانی با تروریست‌های «داعش» در خاک سوریه است که توسط استودیو نشانه تولید شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «جاده جنگ» نام یک بازی رایانه‌ای با محوریت مبارزه گروه چریکی ایرانی با تروریست‌های «داعش» در خاک سوریه است که توسط استودیو نشانه تولید شده است.

 

در خلاصه داستان این بازی آمده است: یک گروه تروریستی به‌نام «داعش» از سمت سوریه وارد کشور عراق می‌شود. هدف اصلی آنها ناامن کردن و اشغال مرز ایران است. گروهی چریکی از ایران برای تحقیق و مقابله به سوریه اعزام می‌شود. اما در این میان اتفاقاتی می‌افتد که آنها را مجبور به عملیاتی ناخواسته می‌کند.

 

کاراکترهای اصلی این بازی عبارتند از صالح عسگری (شخصیت اصلی، دستیار فرمانده، 32ساله)، حسین عباسی (فرمانده ارشد تیم، 47ساله)، امیرحسین جهانگیری (نیروی تحت امر، 35ساله)، سامان کشوری (نیروی تحت امر، 32ساله)، حیدر شرف‌الدین (38ساله، همسر و فرزندانش توسط تروریست‌ها کشته شده‌اند، وی از مدتها قبل با صالح عسگری همکاری نظامی داشته است) اسامه الکلبانی (فردی مرموز که اطلاعاتی از این شخص در دست نیست).



دو تصویر دیگر
دوشنبه 19 آبان 1393  ساعت 11:24 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

 

مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای تشریح کرد؛

دستاوردهای ایران در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه


[۱۸ آبان ۱۳۹۳ ۱۵:۰۶]

مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آشنایی با خواسته‌های ناشرین و بازار بین المللی ،شناخت علاقه مخاطب‌ خارجی و محصولات پر رونق ، آگاهی از حجم مخاطب در کشورها، سرویس‌های ارایه شده، پیدا کردن روند بازار را از اهداف حضور بنیاد در نمایشگاه های بین المللی دانست و گفت : تمرکز حمایتی بنیاد بر روی بازی‌هایی است که مخاطب بین المللی نیز  آن را بپسندد.به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای،"مهرداد آشتیانی "،  افزود: فلسفه حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه های بین المللی ایجاد تعامل با کشورهای خارجی برای معرفی بازی های ایرانی و ایجاد بستر مناسب برای نشر تولیدات داخلی است .وی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای با 30بازی ایرانی که کیفیت لازم برای حضور در عرصه‌های بین المللی را دارد در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه حضور یافت، ادامه داد: از این تعداد بازی می توان به ارتش‌های فرازمینی، شبگرد، شهر بختک‌ها،خروس جنگی، فریاد آزادی، بیداری، پروانه، عملیات روباه، کله خفن، Hate the sin, Love the sinner  و بازی Bloody Streets اشاره کرد.مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای به دستاورهای به دست آمده در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده با 30 ناشر خارجی که  40درصد آن آمریکایی،30درصد اروپایی و 30درصد از آسیای شرقی بودند،  در زمینه معرفی بازی های ایرانی به تبادل نظر پرداختیم .آشتیانی یادآور شد: ناشران خارجی علاقه خاصی به بازی های ایرانی از جمله بازی ارتش های فرازمینی، خروس جنگی، کله خفن و همچنین بازی های قدیمی Hate the sin, Love the sinner و  Bloody Streets داشتند.وی با بیان اینکه نتیجه نهایی نمایشگاه گیم کانکشن پس از ارزیابی دو هفته‌ای آثار ارسالی به این رویداد مشخص می شود، ادامه داد: مسوولان بنیاد در نظر دارند برای اولین بار طبق برنامه ریزی کاری منظم، اتفاقات نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه را تا رسیدن به نتیجه مثبت یا منفی پیگری کنند.آشتیانی با یاد آوری اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای پل ارتباطی بین تولید کننده و ناشران خارجی است ،توضیح داد: پس از دریافت نتایج و نظر ناشران موارد را با تیم تولید کننده در میان می گذاریم تا در زمینه بهبود و رفع مشکل بازی اقدامات لازم انجام گیرد.آشتیانی بازی ارتش های فرازمینی را محصول شاخص در حد استاندارهای  بین المللی معرفی کرد و گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن حمایت مستقیم، فضای مناسب را برای تولید کننده بازی فراهم کرد تا به شکل مستقل با ناشران حاضر در نمایشگاه به گفت و گو و تبادل نظر بپردازد .نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه یک رویداد تجاری در عرصه بازی های رایانه ای است که فرصت مناسبی را برای کشورهای مطرح در زمینه تولید گیم برای تبادل نظر و انتقال دانش فراهم می کند .حضور مستمر و پررنگ بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مجامع و رویدادهای بین المللی نشانگر پیشرفت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه گیم و خیز بلند بازی سازان ایرانی برای تولید آثار تکنیکی و جذاب و بازاریابی در مقیاس منطقه ای و بین المللی است.این بنیاد علاوه بر حمایت از تولید و عرضه بازی های ایرانی، زمینه اعزام و حضور بازی سازان و فعالان این عرصه را از گذشته تا کنون در نمایشگاه ها و مجامع مختلف خارجی فراهم کرده است.نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه (29 تا 31 اکتبر 2014)با حضور  کشورهای آلمان، ژاپن، آمریکا، کانادا، ایران و ... در شهر پاریس برگزار شد.

 



پنج شنبه 1 آبان 1393  ساعت 07:46 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

پروانـه شو

عنوان بازی: پروانه پلتفرم PC ناشر: هنر اول سازنده: Bearded Bird سبک: اکشن ماجرایی امتیاز: 6.5

تا امروز تعداد قابل توجهی بازی ایرانی به بازار عرضه شده که هرکدام سبک و سیاق خاص خود را داشتند. اما پروانه یک تفاوت اساسی با تمام آنها دارد، زیرا سازندگان سعی کرده‌اند با ساخت این بازی در اصل یک فرنچایز تولید کرده و برای اولین بار نه فقط به عرضه یک محصول ساده، بلکه به درآمد پس از آن با تولیدات دیگری مثل نوشت‌افزار و اسباب بازی هم فکر کنند. قضاوت این‌که چقدر در این راه موفق بوده یا خواهند بود، هنوز برای ما ممکن نیست، اما بر اساس خود بازی می‌توان حدس‌هایی زد.

داستان بازی در دِهی به نام ناریا رخ می‌دهد. موجوداتی شوم، موسوم به خزدک به آن حمله کرده سعی در تخریب و نابودی‌اش دارند. فادیا، پسری جوان، سلاح به دست گرفته و به یاری اهالی دِه می‌شتابد.

با وجود یک سری ضعف‌های روایی (مثل پرداخت نامنسجم پیشینه داستان و تکیه بیش از حد به تخیل مخاطب یا مقدمه‌چینی درست برای اثرگذار شدن صحنه‌های احساسی) نویسنده داستان با هوشمندی توانسته یک‌سری نکات مثبت را در بازی بگنجاند. از جمله می‌توان به تعلیم فرزندان ناریایی از همان اوایل کودکی، آشنایی آنها با مهارت‌های زندگی و تاریخچه «گیتیما» اشاره کرد. هرچند، این تاکید فقط روی شخصیت‌های مرد است و شخصیت‌های زن داستان مدام در حال کمک خواستن هستند که این موضوع چندان خوشایند نیست. به طور کلی بهتر است در اپیزودهای بعدی بازی، شاهد قهرمان‌های دختر هم باشیم؛ زیرا پروانه قابلیت تبدیل به یک فرنچایز محبوب بین هر دو جنس را دارد.

سوای این نکته، ...

 



ادامه مطلب
عناوین آخرین مطالب