دوشنبه 25 آبان 1394  ساعت 08:22 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

به نام خدا

 سلام خوبین؟خوشین؟سلامتین؟حالین؟حولین؟خوش می گذره؟بازی ایرانی بازی می کنین؟خب خدا رو شکر

بالاخره بازی سالهای سیاه اومد

دیشب پیامکش از سرزمن رایانه برام اومد منم گرفتمش ولی نشد زودبراتون مطلب بذارم ببخشید.

بازیه خوبی به نظر میاد البته شاید ارزشش 8تومن نباشه یعنی از نظر من اینطوره آخه وقتی از لحاظ کیفیت تصویر(گرافیک)با بازی ای مثل شبگرد و ارتش ها مقایسه اش کنی می بینی ارزش 8 تومن رو نداره

ام خوب از لحاظ روند اجرای بازی(گیم پلی)می شه گفت می ارزه

حل معماهای چالبفگشتن آزاد در محیط بازی،وجود محیطی واقعی از تهران و لندن،استفاده از اسلحه و رانندگی و... بازی رو جذاب کرده.

به نظر میاد خیلی روی محیط های غیر مهم و اطراف کار نشده و فقط رو محیط های و اشیاء مهم کار شده

رانندگیش هم واقعی نیست خودرو یهو سرعت می گیره و نوع حرکتش هم خیلی واقعی نیست مثل بازی های سبک ماشین سواری یکمی هم دوربینش اذیت می کنه اما در کل می شه گفت خوبه

بازی هم بعد از طی مقداری از مراحل خودش ذخیره می شه

اینم جلد بازی

قسمت هایی ار نوشته های پشت جلد

قسمت بالایی:

سالهای سیاه یک بازی اکشن ماجرایی با داستانی واقعی است که با تکیه بر روایت جذاب و مستند خود،دو شخصیت(کاراکتر)قابل بازی در تهران و لندن۱۳۳۲که به صورت دنیای باز شبیه سازی شده اند.گ،قابلیت های متنوع شخصیت(کاراکتر)های قابل بازی نظیر مبارزه و دفاع شخصی،تیراندازی و ماشین سواری،بیش از ۲۵کاراکتر و شخصیت داخل بازی با نزدیک۳۰۰۰سطر متن گفتگو(دیالوگ) و معما های جذاب و روایت سینمایی خاص خود و بهره‌مندی از ۲۳محیط داخلی شبیه سازی شده تلاش دارد تا مخاطب را در یک داستان نوآوری و جذاب همراه سازد تا رمز گشایی مرموز ترین کودتای قرن بیستم با نام رمز"عملیات آژکس"مخاطب سالهای سیاه را تمامی علاقه مندان به بازی های ماجرایی و اکشن،علاقه مندان به داستان های جذاب و پرکشش و حتی دوستداران تاریخ و روایت های نوآور تشکیل می‌دهد.سالهای سیاه با روایت منحصر به فرد خود شما را به دل روزهای پرتنش،سیاه و جذاب۱۳۳۲خواهد برد.

قسمت پایینی:بیش از۱۰ساعت اجرای بازی(گیم پلی)

دو شخصیت(کاراکتر)قابل بازی

داستانی عمیق،مستند و چند وجهی با انتخاب های خود شما

بیش از۳۰شخصیت(کاراکتر)اصلی و فرعی با۳۰۰۰(سه هزار)سطر متن گفتگو(دیالوگ)

محیط دنیای باز(open world)همراه با قابلیت رانندگی آزادانه در تهران و لندن

قابلیت انتخاب زیر نویس فارسی یا انگلیسی

دوبله ی حرفه ای به دو زبان فارسی و انگلیسی با صدا پیشگان نام آشنا

محیط نوستالژیک و وسیع در ایران و انگلستان(تهران و لندن)

محیط سازی بیش از بیست محیط داخلی با رعایت کانپست های تاریخی مانند:زندان،کانون افسران بازنشسته،امنیه طهران،عکاسی،لباس فروشی،دفتر روزنامه و...

بالغ بر۴۵دقیقه انیمیشن موشن کپچر

معما(پازل)های اینتراکتیو و درگیر کننده

دفترچه هوشمند شخصیت(کتراکتر)های اصلی

مینی گیم های متنوع،تیراندازی،ماشین سواری و مخفی کاری

و...

سیستم عامل:windows:so sp3/vista?7/8/8.1/10

حداقل سیستم مورد نیاز

2.4GH Intel or AMD=پردازنده

5GB=فضای مورد نیاز

256MB Shader Model 3.0=کارت گرافیک

2G=حافظه ی جانبی

سیستم پیشنهادی

Ci3 3.0GH=پردازنده

5 GB=فضای مورد نیاز

1 GB Shader Model 3.0=کارت گرافیک

4GB=حافظه ی جانبی

و مهمتر از همه قیمت بازیه که80000هزار ریال

چندتا عکس از محیط بازی:

اگه عکس ها اندازه اشون می زون نیست به بزرگی خودتون ببخشید واسه اینکه نیاز نباشه برای درست دیدنشون بازشون کنید اندازشونم رو دسکاری کردم ببخشید دیگه خواستین بازشون کنین و تمام صفحه ببینیدشون

سعی می کنم بازم براتون عکس و مظلب بذارم.

اینستاگرام ما

hossein_bahmani_abi_iran_ahvaz

توليد ملی،حمايت از کار رو سرمايه ی ايرانی(مقام معظم رهبری حضرت آيت الله سيد علی خامنه ای مدظله العالی)

دعا برای عاقبت بخيری،پيروزی،سلامتی و سربلندی ايرانی ها و مسلمين ياتون نره

(فارسی را پاس بداريد و بازی ها و محصولات ايرانی رو رها نکنيد)

خداحافظ ياعلی شب و روزتونم آبی استقلالی

حسين بهمنی يه استقلالی از ايران از اهواز



چهارشنبه 20 آبان 1394  ساعت 05:54 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

بازي‌هاي رايانه‌اي، زير ذره‌بين ثريا

امروز پنجشنبه 20 آبان ماه، برنامه ثریا ساعت 19:45 به مبحث بازی های رایانه ای خواهد پرداخت.

برنامه ثريا از توان‌مندي‌هاي کليدي، بازار بزرگ و نيروي انساني متخصص و در عين حال کم‌کاري‌هاي حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي در کشور مي‌گويد. اين برنامه با حضور احمدرضا نوري، کارشناس و فعال حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي و پويانمايي و مهدي صرامي مديرعامل مجمع فعالان فضاي مجازي انقلاب اسلامي (فرا) به روي آنتن مي‌رود.
 
ورود هر روزه بازي‌هاي رايانه‌اي مختلف به کشور و تغيير سبک تفريحات قشر کودک و نوجوان موضوعي است که کم‌تر کارشناس حوزه روان‌شناسي و تربيت از آن به عنوان تهديد يادنکرده باشد. به اعتقاد اين کارشناسان، جايگزيني بازي‌هاي رايانه‌اي ايراني به جاي بازي‌هاي غيربومي مي‌تواند منعکس کننده فرهنگ بومي کشور باشد.

 برنامه ثريا با توجه به اين شرايط در برنامه زنده امروز خود، از توان‌مندي‌هاي کليدي، بازار بزرگ و نيروي انساني متخصص و در عين حال کم‌کاري‌هاي حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي در کشور مي‌گويد. اين برنامه با حضور احمدرضا نوري، کارشناس و فعال حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي و پويانمايي و مهدي صرامي مديرعامل مجمع فعالان فضاي مجازي انقلاب اسلامي (فرا) به روي آنتن مي‌رود. برنامه امروز نيز طبق روال هر هفته، پس از خبر ساعت 19 از شبکه يک روي آنتن مي‌رود.

در اين برنامه، فرصت‌هاي فراوان و بازار بزرگ بازي‌هاي رايانه‌اي و پويانمايي در کشور و عدم حمايت از توليد مناسب محصولات کيفي بومي در کنار آثار سوء فرهنگي، اجتماعي و سياسي بسياري از بازي‌هاي رايانه‌اي غربي و نفوذ فرهنگي آن‌ها در جامعه بررسي خواهند شد. ظرفيت بزرگ نيروي انساني دانش‌آموخته در حوزه‌هاي مرتبط با توليد بازي‌هاي رايانه‌اي و توليد محتوا براي صنايع فرهنگي مرتبط نيز از جمله محورهاي برنامه امروز خواهد بود.

در برنامه امروز از بينندگان پرسيده شده است:

آيا عمده بازي‌هاي رايانه‌اي و موبايلي موجود در بازار، سرگرمي سالم و مفيدي براي کودکان و نوجوانان شما هستند؟

1.آري   2.  خير

که مي‌توان از هم‌اکنون با ارسال عدد گزينه مورد نظر به شماره پيامک 300001435 در اين نظرسنجي شرکت کرد.

برنامه ثريا با شعار «ديدباني براي پيشرفت ايران» چهارشنبه‌ها ساعت 19:30 به روي آنتن شبکه يک سيما مي‌رود. اين برنامه با شماره همراه 09300001435 و شناسه sorayatv در شبکه‌هاي اجتماعي تلفن همراه فعال مي‌باشد.



پنج شنبه 14 آبان 1394  ساعت 12:34 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 0 )

سلام

 

یک چهارم راهنمای بازی سال های سیاه را میتوانید ازبخش راهنمای مراحل سایت گیمی دانلود کنید.

(برای دیدن منوی راهنمای مراحل در سایت، باید وارد حساب کاربری خود سایت گیمی شوید)

هرچند کل راهنما آماده است اما خدابخواد بعد از انتشار بازی، کل راهنما بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

(البته احتمالا خود لوح فشرده بازی سال های سیاه حاوی راهنما هست)



یک شنبه 3 آبان 1394  ساعت 07:40 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست تارنمای گیمی | ( نظرات 1 )


 مصاحبه آقای حسین بهمنی از طرف گیمی با جناب آقای سید بهرام برقعی مدیرعامل رسانه افزار شریف |سازنده بازی های تراتئون، تگ و وی در سیاره میترا، عصر پهلوانان|

از آقای حسین بهمنی یه استقلالی از اهواز تشکر ویژه داریم؛

قسمتی از مصاحبه:

حسین بهمنی: پس طرح و آرزوم رو بریزم دور؟

سید بهرام برقعی: آرزو رو دور نریزین فقط حواستون باشه چه جور آرزویی دارین می کنین انگار دارین میگین میشه من تیمی مثل بارسلونا داشته باشم؟ میشه ولی خیلی پیش نیاز زیاد و زیر ساخت زیادی می خواد ولی اگر بخواین در یک تیم بزرگ بازی سازی مثل فیفا یا کال اف استخدام شید این ممکنه و بعد پس از ده سال کار بازی خودتون رو شروع کنین(استارت بزنین) بله

 

 

به نام خدا

سلام خوبین؟

فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی رو خدمت ساحت مقدس آقا امام زمان مهدی موعود(عج)، امام خامنه ای(مدظله العالی) و همین طور شما عزیزان تسلیت می گم.

اینم از مصاحبه ای که بهتون گفته بودم.

فقط اینو هم بگم که این مصاحبه مقداریش با تماس تصویری بود که صدا رو ضبط کردم و بقیه اش هم که به صورت متنی مصاحبه کردیم،و اینکه مصاحبه حدودا ساعت 1:12 دقیقه ی بامداد چهارشنبه 29 مهر انجام شده و تاحدود ساعت 3:10 دقیقه طول کشیده.

مصاحبه اختصاصی سایت گیمی و وبلاگ بازی ایرانی با آقای سید بهرام برقعی مدیر عامل رسانه افزار شریف:

 

مصاحبه با سید بهرام برقعی بازی تراتئون 

 -سلام خوب هستین؟حالتون خوبه؟

سلام ممنون شما خوب هستین؟

 

-ممنون،آقا غرض از مزاحمت یه مصاحبه هست اگه که زحمتی نیست انجام بدیم

نه خواهش می کنم

 

-فقط مصاحبه دو بخشه تیکه ی اولش هیچ ربطی به تراتئون نداره و بخشش دومش هم که مربوط به تراتئون بعد اگه آماده این شروع کنیم؟

بفرمایید

 

-اول اینکه خودتون رو برای اون دسته از مخاطب هایی که شما رو نمی شناسن یا خوب نمی شناسن معرفی کنین.

من سید بهرام برقعی هستم مدیرعامل رسانه افزار شریف مجری بازی تراتئون هستم

 

-بله،الان در خارج از کشور هستین درسته؟

بله

 

-بعد برای کار رفتین یا زندگی؟

برای تحصیل فعلا

 

-بعد تا حالا به سایت گیمی سر زدین؟

سایته؟

 

-گیمی

کلا که آره

 

-بعد وبلاگمون چی؟

نه

 

-نیومدین،بعد الان بازیی در خارج ساختین؟بازی یا برنامه؟خودتون یا گروهتون؟

ما الان یه بازی دیگه به اسم آریو در دست ساخت داریم که ان شاء الله می خوایم روی ایکس باکس(Xbox) بیاریم حالا توی ایران روی رایانه ی خانگی(pc) اینور روی ایکس باکس(Xbox)

 

-هنوز کامل نشده درسته؟

نه،آخراشه

 

-بعد به نظرتون ساخت یه بازی با کیفیت توی ایران سخت تره یا تو خارج؟

اینجا تماس قطع شد بعد از برقراری مجدد...

-آقا صداتون قطع شد یه بار دیگه می پرسم (سوال قبل)

والله می گم هر چیزی یه چیزی داره اگه بازی به قول معروف casual باشه یعنی یه بازی کوچیک باشه خب تو ایران ولی اگه که یه بازی بزرگ باشه تو ایران تقریباً  محال بخاطر اینکه جدا از بودجه اش همین که یه تیم بزرگ رو شما یه جا نگهدارین و ترقیبشون کنین به سمت پایان پروژه و هدف نهایی کار سختیه کلا هر پروژه ی بزرگی حالا اگه پروژه ی گیم هم که یه کار کیفیه باشه که سخت تره به خاطر همینه که می بینین توی ایران هم همه روی آوردن به سمت بازی casual نه بازی بزرگ اینم باید بگم که توی خارج رقابت خیلی بیشتر از توی ایرانه چون توی ایران شرکت هایی که بازی می سازن کیفیتش کمتره و رقابت کمتره ولی اینجا رقابت خیلی زیاده و از همه ی دنیا هستن چه روی ایکس باکس و چه ... و به خاطر همین رقابت خیلی زیاده و کیفیت هم بالاست.

 

-بعد حالا اگه یه گروه ایرانی بخواد اونجا این کار رو انجام بده و یه بازی با کیفیت و بزرگ بسازه امکانات رو در اختیارش قرار می دن؟

نه الان بازی بزرگم تو خارج سخته یعنی الان شما نگاه کنین بازی بزرگ رو بیشتر یه سری شرکت هایی که بازی بزرگ می سازن محدودن چون اونام مشکلات بالاخره بودجه،سرمایه گذاری و ریسک پذیری بالا رو دارن به خاطر همین که بازی های بزرگ بیشترشون هم شرکت های بزرگی دارن و هم ناشرین بزرگ و اینکه بیشترشون هم ادامه ی بازی رو در نظر دارن برای ساخت،به خاطر همین کلا اینجا هم همینه و اگه برین تو نمایشگاه بازی بزرگ با ایده ی بزرگ کم می بینین و اکثرا بازی های کوچیک هستن.

 

-بعد الان گروهتون همراهتونه؟

نه الان ایران دارن کار می کنن.

 

-بعد الان شما و گروهتون ترجیح می دین تو خارج پیشرفت کنین یا تو ایران بمونین و کارتون رو انجام بدین؟

والله ببینین بستگی داره نمی شه که تو ایران بود و به محیطشم فکر نکرد بالاخره یه شرکت مثل یه اکو سیستمه نمی شه که شما بگین من یه خونه درست می کنم فضاش خوب باشه محیطش خوب باشه خیلی مهمه که تو چه فضایی،آب و هواش چطوره اگر بشه که به یه نحوی اونجا کار کرد و درآمد داشت و می شه یه مقدار مستقل کار کرد.اینجا خب یه مقدار پیدا کردن آدم ها و دستمزد ها خیلی بیشتر از ایران و سخت تره ولی خب تو ایران آدم های مستعد راحت تر پیدا می شن و جمع کردنشون راحت تره و اگه بشه اونجا درآمد زایی بشه و یه پرانتزی ایجاد بشه بله ولی اینکه بخوایم بیایم اینجا نه یعنی شرکت ما فعلا نه.

 

-پس فعلا ترجیح می دین که تو ایران بمونین

هسته ی مرکزیمون بله.

 

-برنامه ی شما برای کمک به صنعت بازی سازی کشور یا شکل گیری این صنعت چیه؟

ببینید ما عصر پهلوانان رو که کار کردیم خب خیلی ها شاید گیم ساختن به ذهنشون نرسیده بود یا جراتش رو نداشتن یا چه می دونم...بنیاد هنوز تشکیل نشده بود و بعد از عصر پهلوانان بازی یه خورده جدی گرفته شد و بعدش بنیاد تشکیل شد. و در واقع ما یه کار شخصی انجام دادیم.ما اگه بتونیم بازیی درست کنیم که درآمد خارجی داشته باشه می تونیم برای کشور درآمد زایی کنیم و این‌جوری بقیه هم میان به سمت ساخت بازی و این جوری صنعت کمی از وابستگی به دولت و بودجه جدا بشه و کمی رشد کنه به خاطر همین من فکر می کنم که اگه ما بتونیم رو پای خودمون موفق بشیم یه عنصر موفقی می شیم که باعث می شه بقیه هم بیان سمت این صنعت و به اقتصاد کشور کمک کنه.

 

-بعد شما با بازی سال های سیاه آشنایی دارین؟

نه،همون که مربوط به انقلاب؟

 

-الان داره نسخه ی دومش میاد نسخه ی اولش مربوط به زمان شاه بود و یه سری اطلاعات

آها آره دیده بودم

 

-پس دیدین؛ به نظر شما چرا یه بازیی مثل طلای سیاه که توسط شرکت راکفالر انتشار جهانی پیدا کرد تو ایران منتشر نشد؟

طلای سیاه همون که استراتژیکی و در مورد نفت و ایناست؟

 

-بله

ببین الان خود تراتئون هم خب ما خیلی وقت بازی رو آماده کردیم ولی خب تا قرارداش بسته بشه و چیزای دیگه طول کشید و هنوزم تو بازار نیومده وگرنه همه چیش آماده اس و فقط باید تکثیر بشه و یه سری بحث واختلافات بین ناشرین و بنیاد که هنوز بازی بیرون نیومده و علتش هم اینکه نمی صرفه برای ناشر،صود کافی رو نداره که بیاد بخره،تکثیر کنه بده بیرون و دردسر بازی های خارجی کمتره و فقط کپی می کنه و می ده بیرون و صود هم می کنه و بازی ایرانی رقابت پذیری کمی داره و حالا آیا بفروشه،نفروشه به خاطر همین هم کاری که صود نداشته باشه خروجی هم نداره برای همین خیلی بی میل میان سمت بازی ایرانی.خودشون هم که می گن بازی خارجی هم دیگه صودی نداره و الان همه می رن دانلود می کنن و برای اینکه بازی ایرانی بازار خوبی نداره خب احتمالش کم نیست بازیی بسازن و تو ایران منتشر نشه ولی توی خارج رقابت پذیری هست به خاطر اینکه بازی های خارجی خیلی گرونن شما می تونین با قیمت کمتر تو حوزه های محبوب تر بفروشی محصولت رو ولی اونجا هر کاری کنیم بازی ایرانی گرون تر از بازی خارجی در میاد و خب کیفیتش هم طبعا پایین تره معمولاً نسبت به بازی های بزرگ دیگه مشتری خب حتماً بازی خارجی رو انتخاب می کنه

بازم قطع شد و پس از تلاش مجدد...

-می فرمودین در رابطه با رقابت بین بازی ساز های خارجی

بله،می گم یعنی اینجا با قیمت آدم می تونه بازی کنه و رقابت کنه و این شانس براش هست بازی های کوچیک بازی هایی که قیمتش کمتره..ولی خب تو استیم مثلا می شه بازی ها رو باهم فروخت،یه سری ناشرا با هم باندل می کنن و بازی رو با هم می فروشن و اینجا خب قیمت برای همه ی آدما مسئله است،یه بچه که میره تو مغازه بازی بخره یا تو اینترنت باید پول خرج کنه و پولشم محدوده و خیلی مهمه که چیکار می خواد بکنه.بخاطر همین اینجا می شه یه کاری کرد ولی خب تو ایران وقتی یه بازی در میاد حالا من قیمت ها رو دقیق نمی دونم ولی درمیاد ۸هزار تومن(با خنده)خب همه می رن بازی خارجی می خرن

 

-بله،خودتون بحث رو کشوندین سمت ناشرین بازی چندتا ناشر داره؟

(باخنده) والله فکر می کنم یازده تا ناشر طی یک قرارداد با ما امضا کردن با عنوان مثلاً انجمن ناشرا که همشون پخش دارن

 

-خب این مثل ارتش هاست ولی قرار بود بازی تراتئون و ارتش ها با هم بیان تو بازار. حالا من خودم یه عکسی هم درست کردم و توی سایت گذاشتم بعد براتون می فرستمش که توی اون یه نفر از خرید برگشته و تو ذهنش به خودش می گه که ای جان برم خونه ارتش ها و تراتئون بازی کنم، بعد این اتفاق برای خود من افتاد ارتش ها رو رفتم بازی کردم ولی تراتئون نبود در این رابطه توضیح می دین که چه زمانی حدوداً وارد بازار می شه بازی؟

والله منم تو سمت شما یعنی منم تعجب کردم که چرا اون اومد این نیومد،جفتشون آماده بود. شاید،نمی دونم چی تو ذهنشون بوده ولی احتمالاً فکر می کردن که ارتش ها بیشتر فروش می ره چون شوتره و خواستن یه امتحانی بکنن اول بعد رو اون کاری بکنن نمی دونم دلیلشون چی بوده ولی چیزی که هست آماده بوده

و دوباره قطع شد بعدش آقای برقعی پیام دادن که غیر تصویری مصاحبه کنیم و از اینجا به بعد سوالات رو من می نوشتم و ایشون پاسخ می دادن (البته بین خودمون باشه،خوب شد که به صورت متنی ادامه دادیم چون بعضی از صحبت هاشون رو نفهمیدم و حتی وقتی اینجا نوشتمشون بازم یه چندتا جمله جا موند و این‌جوری راحت تر مصاحبه کردم)

-خب داشتین می گفتین،شاید داشتن امتحان می کردن و...

الان مشکلی که به ما میگن اینه که بنیاد برای بازی ایرانی میخواد پول هولوگرام بگیره و ناشرین اعتراض دارن

 

-خب بریم سر سوالات لطفا یه مقداری در باره ناشرین واسطه بین داخل و خارج توضیح بدین

منظورتون چیه؟اطلاعی ندارم

 

-منظور خاصی ندارم، خب می ریم سراغ بعدی چه چیزی باعث می شه که ما بازی خوب و با کیفیت در حد جهانی نداشته باشیم و یا کم داشته باشیم؟

همون چیزایی که باعث میشه بقیه محصولات ایرانی این طور باشن فقط بازی نیست در ایران همه چیز از استاندارد جهانی ضعیف تر تولید میشه علتهای مختلف و متعددی داره نبود بودجه و سرمایه گذاری، مدیریت نامناسب تولید، تخصص غیر کافی، امکانات کم، روحیه تیمی ضعیف و از همه مهمتر تجربه کم این صنعت در ایران

 

-بازی ساختن کار خوبیه؟الان یکی مثل من که دوست داره بازی ساز بشه و یه بازی در حد جهانی بسازه که بتونه رقیب اصلی بازی هایی مثل کالاف،نیدفور اسپید،پی ای اس و یا فیفا باشه بره دنبال اینکار؟پیشنهاد شما چیه؟

آرزوی خوبیه

 

-ممنونم

فقط مثل اینکه بخواین در فوتبال مثل مسی یا تیم بارسلونا بشین همون پیش نیازها رو داره از قدمهای کوچکتر باید شروع کرد تا در طولانی مدت به اونجا رسید بازی سازهای خوبی الان در ایران هستند که درآمدزا هم شده بازیهاشون ولی اونقدر روند تولید سخت و طولانی شده که پیشنهاد من تلاش برای تولید بازیهای کوچیکه فقط casual اصطلاحاً

 

-پس طرح و آرزوم رو بریزم دور؟

آرزو رو دور نریزین فقط حواستون باشه چه جور آرزویی دارین می کنین انگار دارین میگین میشه من تیمی مثل بارسلونا داشته باشم؟ میشه ولی خیلی پیش نیاز زیاد و زیر ساخت زیادی می خواد ولی اگر بخواین در یک تیم بزرگ بازی سازی مثل فیفا یا کال اف استخدام شید این ممکنه و بعد پس از ده سال کار بازی خودتون رو شروع کنین(استارت بزنین)بله

 

 

 

 

-معلومه بارسایی هستین

ها ها

 

-خوبه دیروزم بردیم.بعد شماتو دانشگاه رشته ی نرم افزار خوندین؟

من لیسانسم و فوقم برق بوده ولی دیگه دکترام ربطی به نرم افزار نداره

 

-مگه برق ربط داره؟

بله خیلی از دوستان برق به نرم افزار روی میارن و البته درسهاش رو هم میخونن

 

-با دیپلم تجربی می شه رفت نرم افزار؟یا فقط باید ریاضی باشه؟

نمی دونم راستش

 

-خب دیگه بریم سر اصل مطلب، تراتئون یعنی چی؟ این اسم ریشه ی ایرانی داره؟

بله، تو سایت‌ هست ریشه اوستایی داره همون فریدون هست و معناش دارنده سه نیرو است

 

-لطفا درباره ی روند بازی(گیم پلی)،داستان و صدا گذرای بازی توضیح بدین

یعنی ساخت و تولید رو میگین یا خود بازی رو؟

 

-منظورم خود بازی هست

بازی Action RPG است و کاراکتر اصلی تسک می گیره و انجام میده بازار جایی است که می تونه هی بره و برگرده اما باقی مراحل بسته شده و به ترتیب واردش میشه نبرد های مختلفی داره با کاراکترهای خیلی خیالی داستان بازی اسطوره ای است و رازآلود باید خیلی به دیالوگها دقت کرد تا به نکته هاش می برد

 

-تسک چیه؟

ماموریت

 

-عجیب.خب می فرمودین

 آیتم های مختلفی تو بازی می گیره و می تونه از کاراکتر ها یا از بازار تهیه کنه می تونه هم در بازار و بعضا به افراد بفروشه و پولهاش رو زیاد کنه

 

-مگه رئیس مزرعه ی پی اس وانه؟خخ

ها ها،دیگه این سبک بازی آر پی جی است

 

-صداگذاری بازی چطوره؟

خوب بوده زیر نظر آقای علیمردانی بوده و خیلی هنرمندهای خوبی صدا روی کاراکترها گذاشتن.از شاخصه های بازی کات سین های خیلی جذابش هست که مثل انیمیشن صدا گذاری شده تو بازی

 

-یه سری شخصیت ها هست که آدم توشون می مونه اینا چین از ما بهترونن،جنن،چین؟

درسته باید به دیالوگها دقت کنین تا ببینین چرا اینطور چیزهایی می بینین توضیح داده میشه

 

-مهرداد که شخصیت اصلی بازی هست نبردا ها و معماهای سختی در پیش داره؟

نبرد زیاد داره

 

-یار هم داره؟

بله کمک هم داره سرباز انتخاب میکنه و با خودش می بره ماموریت،بعضی جاها هم دوستانی داره که کمکش می کنن اما خب فقط با مهرداد میشه بازی کرد

 

-تراتئون نسخه های دیگه ای هم داره درسته؟

ان شاء الله،ایناپیزود اوله،داستان اصلی خیلی بیشتر از این چیزی است که ساخته شده در بخشهای دیگه با دو کاراکتر دیگه هم میشه بازی کرد

 

-یعنی تو بخش های بعدی بازم مهرداد هست؟

بله ولی در بخشهای اول کمکه و اصلی نیست در بخشهای نهایی با هر سه میشه بازی کرد علت اینکه اسم بازی تراتئون شده همینه یعنی سه تا شخصیت با نیروهای مختلف بازی می کنن اما در اپیزود آخر

 

-نسخه ی نهایی بازی با اون نسخه ی دمو که تو نمایشگاه دو سه سال پیش تهران بود تفاوت محسوسی داره؟

سبک و سیاق همونه ولی به اصطلاح پولیش شده پر بارتر شده صدا ها اصافه شده و کلا به استاندارد نزدیک تر شده اون دمو خیلی خلوت تر بود

 

-حداقل سیستم مورد نیاز بازی چیه؟ و با حداکثر چه کیفیتی قابل اجراست؟ یعنی نهایت فریم و رزولوشن

(که اینجا آقای برقعی در جواب این عکس رو برام فرستادن:

البته عکسی که فرستادن رو نتونستم بذارم چون رایانه ام نمی خوندش نمی دونم چرا و این نسخه ی پشتیبانی(بک آپ)چون کیفیت عکس پایینه من بعضی اطلاعات رو براتون می نویسم:

حداقل سیستم مورد نیاز:

Windows XP SP3 and Laters

Intel2.4GH/AMD2.0GHz

NVIDIA Geforce+6600/ATI x+700

Free Disk Space:3GB_RAM:3GB

DirectX version:9.0c

با صداپیشگی هنرمندان سینما و تئاتر:رضا علیمردانی،هومن حاجی عبداللهی،مجید حبیبی و مجید آقا کریمی)

 

-خوبه، این تریلر داستانی هم که داده بودین خیلی خوب بود حس حماسی خوبی داشت.یه نکته ی جالبی که داره طرح جلدش عین ارتش هاست. این بازی از لحاظ کیفیت تصویر و روند اجرای بازی قابل مقایسه با چه بازی های خارجی هست؟

(اینجا آقای برقعی برای چند ثانیه پاسخ نمی دادن)

ببخشید کاری پیش اومد.اون عکس پشت جلده نوشته حداقل سیستم رو

 

-این عکس تو چه سایتی هست؟من تو سایت سرزمین رایانه ندیدمش

جایی نیست

 

-اصلا چیزی به اسم تراتئون تو سایتشون نیست، بود ولی فقط یه عکس تبلیغاتی

چرا سرزمین رایانه؟

 

-مگه بین ناشرینتون نیست؟

شاید والله یازده تان، به اسم نمی شناسم

 

-خسته نباشین خخ

هاها،بازی خارجی نزدیک نزدیک Asylum کمی

 

-نمی شه از معروفاش مثال بزنین؟ من خودم خیلی خارجی باز نیستم این یکی رو هم اصلا نمی شناسم

Diablo ولی خوب اون بهتر از ماست مسلما

 

-نه شما بهترین

آقای برقعی:

 

-بازی به صورت دنیای باز یا همون اپن وورلده؟

گفتم بازارش بازه ولی باقی دنیاها بسته است. یعنی با چینش جلو میره

 

-نه منظورم در طی گذر از مراحله،ی عنی باید یه مسیر خاص رو طی کنیم؟ یا آزادیم؟

بله شروع و پایان مشخصه ولی کمی بسته به اینکه بخواین ماموریتهای فرعی رو انجام بدید مسیرهای متنوع هم دارید ولی مسیر اصلی در شروع و پایان یکیه

 

-هزینه ای که برای ساخت بازی کردین چقدر بوده؟

 در حدود۲۵۰میلیون

 

-خودتون که ندادین؟؟!!؟؟

60 درصد ما دادیم،قرار بود سهم بنیاد بیشتر باشه که از یکجایی به بعد گفت که ما دیگه پولی نداریم

 

-اونا کلا اینجورین می گن حمایت می کنیم ولی موقع عمل هیچ

دیگه بودجه می گیرن و بودجه هم نظم نداره

 

-شبگرد هم این مشکل رو داشت. می گفتن خودشون بازی رو از بنیاد خریدن و بعد از فروشش ورشکست شدن

چه بد!! ولی گویا بازی جدیدی ارائه دادن که خوب بوده سودش یه بازی آنلاین

 

-به نظرتون بعد از فروش بازی سود خوبی به دست میارین؟چه در داخل و چه در خارج؟

والا ما دیگه امتیاز رو در داخل فروختیم به همون قیمت هزینه،خارج هم سخته فروشش چون خیلی دیالوگ داره

 

-اینکه هیچ فایده ای نداره؟!!!

بازم خدا رو شکر

 

-آره خدا رو شکر ولی خب بالاخره شما و تیمتون نون شب نمی خواین؟!خخ

رو نون شب رو گیم اینجوری نباید حساب کرد، ما کارهای دیگه هم می کنیم

 

-می شه مثال بزنین؟ اگه اشکالی نداره

برای تلویزیونهای هوشمند سامسونگ اپلیکیشن می نویسیم

 

-بله، در این باره تو سایتتون خوندم. تو بازی چند ساعت فیلم هست؟ منظورم صحنه های سینماتیکه؟

به ساعت نمی رسه

 

-حدوداً چقدر؟

در حدود نیم ساعت

 

-خب دیگه آخرای مصاحبه است. قیمت بازی چی، مشخص شده؟ تو عکسی که فرستادین نبود

8000 تومان فعلا،حالا تا موقع بیرون اومدن ببینیم تصمیم نهایی چی میشه

 

-راستی برای فروشش در خارج اقدامی کردین؟

بله اقدام کردیم مشکل ترجمه جدیه ترجمه هم شده ولی خوب دیالوگها به انگلیسی گفته بشه هزینه بره

 

-الان تو چه کشوری هستین؟

آمریکا

 

-و قصد دارین همون جا بازی رو بفروشین یا تو کشور های دیگه هم می خواین این اتفاق بیافته؟

بعید می دونم،ما دیگه تمرکز خارجیم رو بردیم رو بازی بعدیمون آریو

 

- إإ؟؟؟چه خوب یه بازی حماسی دیگه

مرسی

 

- از نوع وطن پرستانه اش

سبک بازی فرق می کنه در آریو،حالا دموش میاد به زودی می بینین ان شاء الله

 

-فقط آریو از ابتدای زندگی این شخصیته یا نه درباره ی جنگ ها و دلاوری های این سرداره؟

نه تشابه اسمیه،اسم شخصیت اصلی آریوست تاریخی تطبیقی نیست افسانه ایه

 

- إإ؟؟پس بدرد نمی خوره

آقای برقعی:

 

-هه

داستان اسطوره ای خوبی داره.حالا عجله نکنین فعلا تمرکز رو بذارین رو این یکی بچه مون

 

-خخ چشم. فقط یه قول بدین که اولین کسی که درباره ی بازی آریو باهاش مصاحبه ی اختصاصی می کنین من باشم

آخه کنترلش سخته ولی خبر می دم

 

-ممنون

شمام خبر بگیرین

 

-چشم. چرا بازی های قبلیتون رو مثل سیاره ی میترا ادامه ندادین؟ و اینکه کی می رین برای ساخت بقیه ی تراتئون؟ احتمالا تا دو سه سال دیگه خبری ازش نمی شه، درسته؟

مسئله اینه که تیم اون کار بیشترشون در سراسر جهان پخش شدن. ادامه اش سخته هم میترا و هم تراتئون حالا اگر اقبال خوبی داشت ادامه می دیم

 

-ان شاء الله

با اجازتون دیگه من برم شمام برو بخواب، قربان شما

 

-باشه اجازه ماهم دست شماست

ممنون

 

-فقط دوتا سوال دیگه مونده، اینکه آقای برقعی سازنده ی تراتئون با برقعی ۹۴که الان در خارج از کشور در حال تحصیل هستن چه تفاوت هایی دارن؟

سخته گفتنش باید از خانمم بپرسین ولی خوب تمرکز فکریم بیشتر بازار خارجی و ارز آوری برای مملکته

 

-ماشاءالله، و در پایان اگه صحبتی با بازی ساز های جوان در ایران دارین یا اشخاصی که می خوان وارد این کار بشن بفرمایید

اینکه راههای بزرگ با قدمهای کوچک آغاز میشه پله ها را یکی یکی بردارن تا به بالا برسن تخصص در هر کاری رو هم فراموش نکنن سنگهای بزرگ برندارن

 

-آره اول کوچیک وقتی دستشون عادت کرد بزرگ بردارن که بهتر طرف مقابلشون رو بزنن خخ. خب دیگه تموم شد، از اینکه وقتتون رو در اختیارمون گذاشتین ممنونم

خواهش می کنم شب خوش

 

خداحافظ یا علی شب و روزتونم آبی استقلالی

خب اینم از مصاحبه،راضی بودین؟ لطفا نظرهاتون رو بگین. شممنون.

باتشکر از آقای سید بهرام برقعی که وقتشون رو در اختیارمون گذاشتن و همین طور آقای صابر سبحانی مدیر سایت گیمی و وبلاگ بازی ایرانی

بازم ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی رو خدمت ساحت مقدس امم زمان مهدی موعود(عج)،امام خامنه ای(مدظله العالی) و خدمت شما دوستان تسلیت عرض می کنم.

توليد ملي،حمايت از کار رو سرمايه ي ايراني

دعا براي عاقبت بخيري،پيروزي،سلامتي و سربلندي ايراني ها و مسلمين ياتون نره

(فارسي را پاس بداريد و بازي ها و محصولات ايراني رو رها نکنيد)

خداحافظ ياعلي شب و روزتونم آبي استقلالي

حسين بهمني يه استقلالي از ايران از اهواز

gamei.ir&bazi-irani.blogfa.com



عناوین آخرین مطالب